05-02-2008

Ladies-day!



Ik weet het, het is niet eerlijk, maar ik heb de dames vandaag een dagje vrij gegeven. Ik had nog wat belangrijke papieren liggen die ik eerst moest vertalen vooraleer er mee naar het gemeentehuis te gaan. En terwijl ik daar mee bezig was hebben de dames elk hun eigen kamer en badkamer gepoetst! De schatjes! Zo moet ik dat morgen niet meer doen als ze weg zijn. En de mannen waren in de privé-badkamer met de leidingen en elektriciteit bezig, dus die wisten ook nog wel wat doen vandaag! Rond de middag ben ik dan met de vrouwtjes op pad gegaan. We zijn Bourbon-Lancy gaan verkennen. Het grote meer en de speeltuin er rond, het openluchtzwembad, de cinema, de thermen, oud-Bourbon met zijn pittoreske geveltjes.... Het loont echt wel eens een keertje de moeite! En het viel wel in de smaak bij mijn gezelschap! Ze zagen het wel zitten om hier in de zomer nog eens een keertje terug te komen!

Nadien naar Cressy sur Somme zelf waar ik dus op het gemeentehuis nog wat geregel had. Daar heb ik hen ook een paar mooie plekjes van het dorp laten zien. Ik voeg er meteen enkele foto's van bij. De brug naar het dorp en de pick-nickplaats die op ongeveer 1 km van onze deur ligt. Je moet er gewoon even halt houden als je er langs wandelt! Het is er prachtig! Puur natuur!

En nu zijn ze weer weg, mijn vrienden en familie. Ze zijn rond 17u vertrokken naar België, dus nu zullen ze ongeveer in Luxemburg zijn. Of toch Frankrijk al bijna uit tenminste. Ik zit er wel op te denken. Zal blij zijn als ik hoor dat ze goed weer thuis zijn. Ik mis ze al een beetje. Het is nog allemaal wennen he! We hebben het hier goed met ons tweetjes, maar het is toch ook altijd fijn als we zo nog eens wat bekend volk over de vloer krijgen natuurlijk! En ze hebben fantastisch geholpen de voorbije dagen! Als we dat met ons tweetjes hadden moeten doen dan waren we een paar dagen bezig geweest.

Onze vaste telefoon werkt ook eindelijk vanaf vandaag! Ik heb meteen mijn grootouders eens opgebeld om te zien hoe het met hen gaat! Moemoe dacht al dat ik vanuit Mol belde, zo helder klonk het zei ze! Dus een hele goede verbinding met die telefoon via internet! Gelukkig maar, want de GSMs durven het wel eens laten afweten hier omdat we een berg en veel bomen in de tuin hebben. Maar nu zijn we dus altijd bereikbaar (als we thuis zijn tenminste he!) Ook schoonmoeder even gebeld want die moet morgen binnen in het ziekenhuis voor een nieuwe heup! We hebben haar nog veel succes gewenst en zullen morgen de hele dag aan haar denken! Zo ver weg, maar in ons hart heel dichtbij! We denken aan jullie allemaal hoor! Slaapwel en tot morgen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hard labeur. Noeste arbeid. Zweetparels die uitmonden in de kleine neet, die over de rug gonst. Een zucht en een kreun. Een half gebroken rug eens 'ontbreken' terwijl je de hand in de zij legt. Schrammen op de arm, ontstoken wondjes op de handen, die blauwe plek op de schenen en een verfplek in de haren. Broeken vol siliconen en oude t-shirts vol syntethische verf. Een penetrante zweetgeur vanuit die verre okselpitten. Ogen die toevallen na een heerlijke, maar veel te snelle maaltijd. Nachten vol gepeins en weinig slaap. Een zakdoek vol wit-rood-groen-zwarte plekken van al die stofwolken door boren, schuren, keren, ontstoffen en muffe kussens uitkloppen.

Toch leuk he, zo verbouwen. :-) Wij zijn er vanaf !!! Vrijdag de verhuiswagen in- en uitladen en alles in de kasten et c'est ça. Le pipe à Martin !!!

Bij jullie zal het een werk van een langere adem zijn maar met zo'n prachtig einddoel in zicht, kan een mens bergen verzetten.

Wij missen jullie !!!

Sander, Greetje en Thor

fotolinkjes:
http://img406.imageshack.us/img406/2714/pic0020rp9.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/7351/pic0025ge3.jpg

Anoniem zei

Ge moet achter die linkjes nog .jpg zetten.

Cheerz !!!

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...