02-02-2008

Klamme handjes!!



Ik zit hier met klamme handjes te wachten tot het 15u is. Dan zijn we uitgenodigd op een receptie van de burgemeester. Zij geeft een receptie voor nieuwjaar voor het ganse dorp, wij dus ook en zal ons daar officieel aan iedereen voorstellen. Ik heb er gelijk de kriebels van! Dit is niet mijn ding! Maar we kunnen niet weigeren he. De ideale manier om het hele dorp in één keer gezien te hebben!

Maar tegelijk zit ik met klamme handjes omdat mijn moeder, zus, nichtje en beste vrienden onderweg zijn hier naartoe! Normaal hadden ze er al geweest, maar ze lieten me daarnet weten dat ze van de ene file naar de andere rijden. Al de skieers zijn vanacht gelijk met hen op vakantie vertrokken dus is het pokkedruk op de autostrade. Ik had hen nog graag gezien vooraleer we naar de receptie gingen. Dan konden zij zich al installeren op hun kamers en kunnen we vanavond bij het eten lekker bijkletsen! Maar het draait anders uit dus. C'est la vie he!

Gisterenavond is een heel gezellige avond geweest! We hebben lekker gegeten, maar het was natuurlijk een typisch Franse keuken. We hebben soep gegeten met veel patatten in, dan rijst en brood met varkensvlees en pruimen en rozijnen met gekookte kastanjes. Wel heel lekker allemaal, ik had kastanjes zo nog nooit gegeten. Voor herhaling vatbaar. Nadien nog chocomousse en cake, en mijn tonneke zat weeral propvol! We hebben een paar fleskes rode wijn leeg gemaakt en rond 12u zijn we de straat weer overgestoken om in ons bedje te kruipen. Ik voeg foto's bij van heel de bende. Het oudste koppel is Hélene en Henri, onze overburen. Zij hebben 30 jaar in ons hotel gewoond en slijten nu een mooie oude dag aan de overkant van de straat. Het andere koppel is John en Mary, Engelsen die hier al 25 jaar wonen. Zij hebben ons al geweldig goed voortgeholpen met vanalles en nog wat! Ze zijn zowat het ontvangstcomité voor elke buitenlander die in het dorp arriveert! En ze doen dat heel goed, want als je ze belt, staan ze binnen het uur op je stoep!
Mary geeft Franse les, dus een betere tolk kunnen we ons niet inbeelden!

Ik ga nog eens op straat kijken nu of ik mijn Belgische gasten nog niet zie aankomen. Meer nieuws morgen! En denk eens aan ons deze namiddag! Groetjes

2 opmerkingen:

Anoniem zei

zie maar da ge mej al da feesten nie te waait achter gerekt groetjes jan

Anoniem zei

Succes met alles ginder. Wij hebben jullie oud huis al grondig onder handen genomen, ge gaat op uw gat vallen van het verschieten. Tot een van de dagen en veel plezier en voorspoed. Sander, Greetje en kleine maar toch ook al grote Thor.

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...