25-02-2008

Eindelijk richtlijnen gekregen!

Vandaag hadden we een afspraak bij de boekhouder. Om zeker te zijn dat we in orde zijn met al onze papieren en dus garantie zeker den 1e mei kunnen opendoen. En we zijn met een gerust hart buiten gekomen. We hebben bij die kerel een heel goed gevoel hij helpt ons heel goed verder met alles. Als we er weer aankomen met een probleem, neemt hij meteen zijn telefoon en begint rond te bellen om het op te lossen. En ik kan je verzekeren dat die personen heel nuttig zijn als je de wetgeving en verschillende diensten zelf niet kent. Zoek het maar uit he waar je moet zijn en wat je allemaal nodig hebt en bij wie je dit allemaal kan halen. Succes er mee!
Maar de Fred (Frederic) doet het allemaal voor ons! Ik heb hem al een goed etentje beloofd als onze deuren den 1e mei eenmaal open zijn.
We hebben nu dus eindelijk papieren meegekregen waar al de richtlijnen op staan voor de keuken, sanitair en kamerinrichting in een hotel. Dit alles in verband met hygiëne en brandveiligheid. En elk jaar worden de wetten hier aangepast, dus niemand weet eigenlijk nog hoe de vork in de steel zit. Maar eens je goedgekeurd bent, ben je gerust voor 5 jaar. Wij krijgen tijd tot 2011 om aan alle normen te voldoen, en we mogen zeker onze deuren openen, mits enkele kleine aanpassingen die dringend zijn, maar voor de rest hebben we dus nog 3 jaar tijd! Wat een opluchting! Ik zag het soms als niet goed komen he! Je wil wel aanpassingen doen om aan de wetgeving te voldoen, maar niemand kan je precies vertellen wat de wetgeving voorschrijft. En dan is het niet gemakkelijk zalle!! Maar nu kan ik dus weer met mijn papieren en woordenboeken in de zetel kruipen en een volledige vertaling maken zodat we de aanpassingen kunnen voltooien. Want je kan Frans praten, maar dan moet je eens een officieel document proberen te lezen met richtlijnen over veiligheid..... Dat is nog iets anders hoor!
Maar het is weer een goede oefening! Ik ga mijn huiswerk meteen maken!

Geen opmerkingen:

It's that time of the year again!!

Mijne dikke vriend mag ook terug buiten int zonneke staan. De winterslaap binnen is voorbij.   Alle tuin- en terrasmeubels buiten halen en a...