06-09-2008

Daar gaan we weer!

Zoals ik eerder al eens vermeldde hebben wij in Retie altijd met hout gestookt. Tot de laatste jaren. We werden dat gesleur met hout een beetje moe! Dus hebben we verwarming op gas laten leggen. Wat een luxe! Onze Sander kan er nu maar goed mee zijn he! Wij zijn weer terug op hout aangewezen! Kappen en klieven en opstapelen! We hebben ook wel verwarming op elektriciteit, en dat is hier in Frankrijk ongeveer 30% goedkoper dan in België.
Maar we gaan ons toch goed voorbereiden op de winter en hout wegsteken voor in de kachel ook want het durft hier wel aardig koud worden in de winter horen we links en rechts vertellen! Mij gaan ze niet liggen hebben hoor! Ik steek mijn houtmijt goed vol! Laat de winter maar komen!

Ondertussen genieten onze gasten Jhonny en Christine van een welverdiende vakantie! Ze hebben de vakantie cadeau gekregen van de kinderen omdat ze 25 jaar getrouwd zijn dit jaar! Dikke proficiat aan het zilveren paar! En aan de kinderen kan ik al één ding zeggen: Ze genieten met volle teugen! Vandaag zijn ze pick-nicken op de Mont-Beuvray en naar de waterval van Villapourcon! Ik stuur ze elke dag op pad! Ze amuseren zich goed! En 's avonds buikje rond eten en dan moe maar voldaan bed in! Die willen niet meer weg denk ik! Groetjes aan allen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat gaat daar lekker warm zijn bij de houtkachel in de winter,want dat is toch een gezelliger warmte dan verwarmen op elektriciteit.
Goede moed aan de houthakker om alles te kappen en te klieven en ook aan de houtmijtvulster.
Liefs xxx
moeder

ted en hild zei

Nog wat kappen ,klieven en weg tassen en dan in de winter gezellig bij het vuur, wij kunnen er alleen maar van dromen, ons verlof is voorbij anders hadden we zeker nog is komen genieten.En precies nog mooi weer ginder ,jullie hebben het toch goed daar!!!!!!!!!
ted en hild

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...