31-05-2008

Joepie!!!Koers in het dorp!


Mijn dagje kan weeral niet meer stuk vandaag! Ik ben deze namiddag naar de koers geweest! Er was hier een plaatselijke ronde, de Trophée Bourbonnais Charolais. Ze passeerden rond 16u door ons dorp. Wij hebben dus rond half 4 de deuren voor een uurtje gesloten en zijn gaan kijken. Het werd door onze dorpsbewoners zeer goed gewaardeerd dat we ook een kijkje kwamen nemen. Ah, ja, natuurlijk, het is koers, dan zijn jullie er graag bij he! zeiden ze. Wees maar gerust! Ik was in mijn nopjes! Er zat bij de renners wel niemand bij die we kenden, maar de sfeer was er toch! Eerst de caravaan die allerlei reclame uitgooide, en dan de renners. We stonden op het klimmetje in het dorp dus we zagen ze allemaal goed traag passeren. Het deed nog eens deugd om op de koers te zijn! Plezant! Ik mis het toch allemaal hoor, de koers!


En deze namiddag hebben we een Duitse pelgrim op ons terras gehad. Hij is van Dortmund in Duitsland TE VOET op weg naar Santiago De Compostella! Hij had er nu 1200km op zitten en moest er nog ongeveer 1800 doen vooraleer hij op zijn bestemming was! Chapeau manneke! Dat doe ik niet achterna! Hij was nu ongeveer 8 weken op weg. Hij had een tentje en alles bij en ging overal zo goedkoop mogelijk overnachten. Bij een boer in het veld, of ergens op een camping. Hij was vanmorgend in Luzy vertrokken en wilde vanavond in Bourbon-lancy zijn. We hebben hem meteen gezegd dat hij dan bij onze vrienden in de "1900" een goeiedag moest gaan zeggen. En dat hij in Santiago voor ons een kaarske moest branden opdat alles hier goed mag blijven gaan! En dat zou hij met veel plezier doen! Fijn toch he! Je leert hier allerhande mensen kennen en iedereen heeft wel zijn eigen verhaal bij! Dat maakt het hier juist zo interessant werken!

Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...