02-05-2008

Dag 1! A day to remember!!!

Gisteren zijn we dus als zotten beginnen koken om al de gerechten die we gaan serveren klaar te hebben. Vanaf 's morgens in de keuken. Was wel leuk! Al die verse groenten snijden, vlees aanbakken, soep maken..... En we hebben allemaal goei en nieuwe gerief,dat werkt plezant he!
Vooral van de Mandoline (groentensnijmachine) zijn we heel content! Ik begon dus gisteren heel enthousiast aan het snijwerk. Het heeft juist 10 seconden geduurd of ik had mijn eerste ferm wonde al in mijn hand! Dat is vlijmscherp he zo een mandoline! En er hadden mij nog maar 3 mensen verwittigd dat ik moest oppassen met dat mes! Nog geen half uur later opnieuw prijs! Zelfde hand, andere vinger! Plakkers, handschoenen aan. Maar het bleef toch goed bloeden.
Om 17u deden we dan onze deuren open. Ik had nog net de tijd gehad om de menu's af te printen en in de kaften te steken. Maar we waren klaar voor de opening. We hadden vooraf al mensen aan de deur gehad. Maar 17u is 17u he!
Onze eerste klanten, je raadt het nooit! Dokter Hannes uit Retie met zijn echtgenote, zoon en schoondochter! Dat is toch wel "grellig" he! Daar moet je dan voor naar Frankrijk komen! Maar het was heel gezellig! En is was heel blij dat ze er waren, want dokter Hannes is zo vriendelijk geweest om in zijne congé mijn 2 wonden (die toch nog altijd bloedden) dicht te plakken! Nog eens nen dikke merci he! De zoon woont hier niet zo ver vandaan, hij is hier dierenarts. En de schoondochter gaat beginnen werken in Diverti-park. Een natuurspeelpark voor kinderen. Op de website kan je hierover meer info vinden of tussen onze links op de blog! Interessant!!!!!!
It's a small world! Zij hebben hier meteen hun tafeltje gereserveerd en zijn een avondje goed blijven plakken hier.
De hele avond heeft de zaak hier stampvol gezeten! Het was een explosief en druk begin, maar wel heel gezellig en als je zo bekijkt voor een allereerste keer zonder enige horeca-ervaring wel best goed gelukt al zeg ik het zelf! Ik heb wel wat hulp gekregen van bekend volk in de zaak, want het was hier dit weekend precies Retie en Dessel! Al onze gasten zijn Retienaren of Desselaars en er is dan nog volk met de mobilhome aangekomen ook die op de parking overnacht hebben en hier ook nog komen eten zijn gisterenavond! En dan dokter Hannes nog! We zaten precies terug in de Kempen! Plezant op zo een eerste avond!
Maar we waren wel stikkapot! Om 22u ging de keuken dicht en om 1u hebben we de bar gesloten. Mijn kaarske was helemaal uit! Ik was zo stikkapot! Zo leeg! Van dat rondlopen, en nadenken, en dit niet vergeten en dat nog doen!!!!!!!
Maar nu he! Deze middag hebben we de eerste service al gehad. Vanaf 14u gaat het restaurant dicht tot vanavond 18u en blijft enkel de bar open. De gasten zijn aan het genieten. Er liggen er een paar in tuinstoelen langs het water want het is hier heerlijk weer, er zijn er een paar naar de thermen in Bourbon-Lancy voor een dagje onstspannen in het kuuroord, en een gezin met kinderen zit in de speeltuin aan het meer hebben ze juist laten weten. En daar doen we het voor he! Om onze gasten te laten genieten! Het is hier zalig in de tuin! Kabbelend beekje, vogeltjes op de achtergrond, af en toe eens een koe die komt drinken van de rivier aan de overkant......
Genieten, genieten, genieten................
Mijn batterijtjes zijn weeral opgeladen voor vanavond. Dan zit het restaurant misschien weer helemaal vol! Wie weet. En er zijn nog gasten onderweg naar hier voor vanavond. Ik verwacht ze in de late namiddag op de stoep!
Het is plezant gezellig! Ik ben content! Groetjes!!!!!
En aan iedereen die kaartjes stuurde, mailtjes liet of berichtjes, want dat waren er ongelooflijk veel! Ik heb vanuit België zelfs een boeket bloemen mogen ontvangen via courierdienst!!!! Nen hele dikke merci!!! Die steun dat deed echt deugd!!!! Jullie zijn schatjes!

1 opmerking:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met jullie nieuwe zaak! Jullie hebben er ook keihard voor gewerkt!Wij wensen jullie heel veel werk, veel plezier en veel tevreden gasten!
Zonnige geroetjes t.Mieke & n.Luc

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...