05-04-2008

¨Nieuwe lading!!

Gisterenavond hebben we weer volk uit België over de vloer gekregen! An en Johny uit Retie zijn ons komen bezoeken voor dit weekend. 20 jaar geleden baatten zij het café uit waar Eddy en ik elkaar hebben leren kennen. En het zijn altijd goei vrienden gebleven. Deze schatjes hebben onze laatste vracht verhuisspullen bij! Een paar tafels en stoelen en de nieuwe douche-deuren die broer Jan in België voor ons gekocht heeft. Weeral een serieuze last die van onze schouders valt nu al die spullen hier geraakt zijn. Aan de tafels is namelijk nog wat opknapwerk, en de douchedeuren moeten ook nog gehangen worden he! De remork was goed afgeladen!!

An neemt de tafels voor haar rekening. Eerst met het schuurmachientje, maar nadien volledig ingepakt in overall met masker en bril en al, omdat er een bijtend produkt op moest om alle vernis er af te krijgen. Ze zag er geweldig uit! Het wat ook weer zalig weer vandaag dus ze stond goed op het terras in het zonnetje! Muziekje er bij en het is vakantie!! De Johny en Eddy plaatsen de nieuwe branddeur tussen de bar en de keuken. Dat is verplicht voor de veiligheid. De deur moet een eventuele brand minimum een half uur tegen houden. Ik ben gewoon al blij dat ik eindelijk van die lelijke donker groene deur verlost ben! Het ziet er nu al beter uit, en ze is nog niet geverfd! Terwijl de mannen met de deur bezig zijn, schilder ik de stockage-ruimte voor de 2e laag, en de bar en restaurant moeten ook nog afgewerkt worden.
Tegen dat onze maagjes beginnen te knorren vliegen Eddy en An de keuken in. Na de café hebben An en Johny een paar jaar een taverne gehad in België, en nu werkt An al enkele jaren als kok in een bejaardenhuis in Dessel. Ze kan Eddy dus nog enkele kneepjes van het vak leren in de keuken. Die twee amuseren zich wel een tijdje daar. En wij hebben lekkere Picata Milanese deze avond! An haar Italiaanse roots komen helemaal boven! We genieten met een lekker glaasje wijn en de avond is weeral zo gepasseerd!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu heb ik terug plaats in mijn garage !!!

christel,vital,stef en kaat zei

Hoi Greet en Eddy,
voor de tweede keer zit ik op jullie blog en het is gewoon schitterend hoe de werken daar evolueren,de voorgevel is gewoon prachtig gedaan maar ja met zoveel helpende handen kan dit niet anders. Die helpers zijn voor ons ook geen onbekenden .Ik hoop voor jullie dat alles op tijd zal klaar zijn voor de opening en voor de eerste ontvangst van jullie gasten,
doe zo verder jullie doen dat goed !!!! Ik zal vanaf nu regelmatig de werkzaamheden volgen, ben ook nieuwsgierig voor de foto's. Veel plezier in alles wat jullie doen daar in Frankrijk !
groetjes uit Dessel
Christel, Vital, Stef en Kaat

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...