22-04-2008

KIEKEBOE!!!!!!

Gisterenavond kreeg ik van mijn zus een berichtje op de GSM of alles in orde was? Want ze had al een week geen teken van leven meer gezien en ging elke dag op de blog kijken..... En toen viel mijne (Franse) frank dat ik inderdaad door al de drukte al een week niet meer geblogd had! Dat had ik helemaal niet door!We zijn nu overdag regelmatig op pad om leveranciers aan te spreken. Naar het slachthuis voor vlees, kaasboer zoeken (heel belangrijk in Frankrijk!), groentenboer, naar de boekhouder voor alle papieren.... We moeten nu precies overal zijn! En dan moet het schilder en kluswerk blijven liggen en werken we daar tot 's avonds laat aan door. En dan vergeet ik nog al eens te bloggen. Of ik denk dat doe ik morgenvroeg wel, maar...En nu dus eerst bloggen!!! Sorry voor het lange wachten bloggertjes!
Er is nu natuurlijk wel heel veel gebeurd deze week he! Dus ik kan als je wil een boek schrijven nu, maar ik zal het toch beperkt houden. We hebben dus een andere auto. Die bevalt ons prima! We zijn er content van. De papieren zijn bijna in orde! Ja, de auto en verzekering in België stonden altijd op mijn naam, maar aangezien ik hier niks van papieren (bewijs van betaling elektriciteit en zo) op mijn naam heb, was het al moeilijk om de carte gris (nodig voor verzekering) op mijn naam te zetten. Dus heeft Eddy een briefje moeten schrijven dat ik inderdaad op hetzelfde adres woon, en nu is het normaal gezien volgende week in orde. We wachten af!

De verzekeringsagent is hier geweest omdat we vanaf 1 mei dus een andere verzekering moeten nemen. Hij is alles komen bekijken en foto's komen nemen en zal deze week terug komen om een offerte voor te leggen. Dat is dan ook al weer in orde. De AZ-Feu is overal nieuwe brandblussers en noodverlichting komen plaatsen. Dat kost veel geld zo'n brandblussers! Amai. Dat was een mooi faktuurtje! Maar het is nodig he. In de keuken en boven in de kamers, in de ontbijtruimte, in de bar... Overal moet noodverlichting en een blusapparaat hangen he. En aan de ingang een plan van het gebouw zodat de brandweer meteen zicht op de situatie krijgt als er iets gebeurd. Het moet allemaal in orde zijn!

De brouwer is de tapinstallatie komen plaatsen en het koffiemachine! Wel leuk nu. Tussen het werken door wordt er al regelmatig een pintje getapt! En het is heel lekker bier! Gothic! Een bier uit de Elzas. En de koeling werkt ook prima want het is heel lekker fris als het getapt is! We hebben nu ook vloer in de opslagruimte gelegd zodat hij deze week de bakken drank ook kan leveren. We hebben vorige week onze eerste bestelling geplaatst en die gaat deze week geleverd worden. Het begint allemaal echt te worden nu he!
Gisterenavond was ik om 21u nog aan het schilderen toen er plots aan de deur geklopt werd. Ik zag een grote camion voor de deur staan en dacht dat het een "Routier" was die nog wilde komen eten of iets komen drinken.Ik doe de deur open. Wie staat daar ineens met zijn knalrode camion voor de deur? De Witte uit Retie! Goedenavond zeg! Hij heeft zijne camion hier voor de deur geparkeerd en is er binnen direkt ene komen drinken natuurlijk! We hebben goed zitten buurten en hij heeft in zijne camion voor de deur geslapen. Ja, die mannen vertrekken om 5u 's nachts terug! Dan slapen wij nog zalle. Ik heb hem een bed aangeboden, maar hij bleef zijne camion trouw! Wat een verrassing! Het was wel plezant om nog eens volk uit Retie te zien!
En nu ga ik koffie maken en vliegen we er weer in he. Werk aan de winkel! De groeten daar! En niet vergeten! Morgen de Onderox gaan halen he! Spannend!!!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

wow heb onderox gaan halen. Je staat zelfs op de voorpagina, en zelfs een groot artikel van 2 pagina's in het midden. Als dat niet fantastisch is. Proficiat
was leuk om te lezen.
Veel succes morgen met de grote opening; spijtig hebben wij te veel werk om eens te komen zien. Maar hopelijk ergens op het einde van het jaar of zo.
good luck
grtjs luc en sabine

Anoniem zei

oeps ben een week te vroeg om proficiat te wensen volgende week is pas de 1mei; maar hierbij heb ik dan al succes gewenst
nogmaals groeten
sabine en luc

Anoniem zei

Ja goed van ons Els want ik had ook dat gevoel.Maar we kunnen het wel begrijpen nu tegen de opening van 1 mei.Ik schrik iedere keer van wat jullie allemaal doen op één week.
Liefs
moeder

Anoniem zei

inderdaad de moeite in den "onderox" al volg ik jullie exploten wel op de blog en de site !

Groeten en succes
Sic

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...