09-04-2008

Bourgogne Onderox!!!!

Lang geleden dat we nog eens iets lieten horen he! Ik weet het, maar het is hier momenteel POKKEDRUK!!!! Er is hier 1 mei één of ander feestje aan de gang???? (grapje!) We weten goed wat doen om alles klaar te krijgen! Het wordt spannend! Maar het MOET lukken!!!! "Dat kan niet" bestaat niet voor ons!
Ik heb me de laatste dagen ook nog met andere dagboekjes bezig gehouden, daarom heb ik deze een beetje laten slommeren. De mensen van "Onderox" hebben ons gecontacteerd. "Onderox" is een boekje dat in de Kempen op verschillende plaatsen gratis aangeboden wordt. Zij volgen sinds begin dit jaar Kempenaars die naar het buitenland getrokken zijn. En laat ons daar nu toevallig ook bij zijn zeker? Of we zin hadden om een stukje te schrijven voor in de volgende uitgave? Leek me wel leuk! Goede reclame ook, want dit boekje wordt gedrukt op 24000 exemplaren en verspreidt in de Kempen! Kan je nog meer reclame maken??? Het boekje zal verschijnen op 23 april! Dus houd allemaal de plaatselijke handelszaken in het oog die de "Onderox" verspreiden want die editie staan wij er in!!! Met foto's en tekst!!!

Ik had jullie ook de mooie nieuwe douchedeuren nog niet laten zien he! De Johny heeft er nog zo z'n werk mee gehad! Schandalig dat ik dat nog niet op de blog laten zien had! Ik vind ze alleszins prachtig! En het zijn goei stevige ook! Die gaan wel een paar jaartjes mee. Ondertussen ben ik nog goed bezig met het inrichten van de bar en restaurant! Ik kan al een tipje van de sluier oplichten en jullie de kleuren en een beetje van de stijl laten zien. Maar het is nog niet helemaal klaar! De rest krijg je later wel te zien! Alles op zijn tijd! Eddy is volop bezig met het inrichten van zijn keuken. Daar komt ook stilaan alles op zijn plooi terecht. Volgende week dinsdag komt de brouwer de tapinstallatie installeren en nieuwe reclameborden aan de gevel hangen, en woensdsag komen ze nog een nieuwe wasbak in de keuken installeren. Die hebben we allemaal bij een firma met proffesioneel keukenmateriaal gekocht. Degelijk materiaal moet het zijn! Het moet er enkele jaren tegen kunnen he!
En dit is onze vriend "Frits", onze Rosse. Hij komt ons elke dag wel een paar keer goeiedag zeggen. Hij woont in de bomen in onze tuin. Een lieverdje he! Ik vind hem prachtig! En hij is razendsnel! Hoe die in de bomen kan klimmen! Maar ook over het gras rennen kan hij heel snel! Ik kan hem beter "speedy" noemen.
Oh ja, er is deze week nog een serieuze doorn uit onze teen gegaan! We hebben eindelijk een andere wagen gekocht! Een Franse!! Een Citroën Evasion. Een monovolume! Knappe bak, helemaal in het leer binnenin, full option! Wel een tweedehandse, want een nieuwe kost hier in Frankrijk NOG meer dan in België!!!! De onze is verkocht en mag weer terug naar België. Zijn Frans avontuurtje zit er op! Jammer, hij heeft ons goed geholpen bij de verhuis, maar hij spreekt de taal niet he! Dus we sturen hem maar terug naar België!
De groeten en tot een van de volgende! Niet panikeren als het niet meteen morgen is! We hebben het druk!!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Greet,

Het is Chris hier van bureel scheikunde van de campus. Ik kom af en toe eens op jullie blog piepen om jullie werkzaamheden te volgen. Ik vind het geweldig wat jullie daar allemaal realiseren. Jullie hoteletje ziet er nu ongelofelijk uitnodigend uit in dat zonnig geel met groen. Ik vond het eerst een beetje een grijs oud gebouw maar nu.... amai zeg !
Heel veel succes in de toekomst en als jullie gite af is, komen we wel eens voor een paar dagen af met een stel vrienden.

Veel groetjes vanuit de KHK in Geel.

Greet zei

Hey tante Greet en nonkel Eddy,

het ziet er echt goe uit. Dat het maar vlug mei is. Dan kunnen we dit alles live eens bewonderen. Ik kijk er al naar uit. Nog eens goed uitrusten en dan mag ik terug gaan werken.

Groetjes Sander, Greet en Thor

Anoniem zei

Da komt allemaal dik in orde hé.
De laatste loodjes nog voor de opening nog even tanden bijten. vele groetjes
patris en jan ne poot van de sam

It's that time of the year again!!

Mijne dikke vriend mag ook terug buiten int zonneke staan. De winterslaap binnen is voorbij.   Alle tuin- en terrasmeubels buiten halen en a...