26-03-2009

Vandaag is klusjesdag!!!

Deze morgend zag ik bij het openen van de luikjes tot mijn grote vreugde dat de koetjes er weer zijn! En ze hebben heel veel jonge kalfjes bij!!! De stieren hebben hun werk goed gedaan precies! Zalig om al die spierwitte kleine beestjes tussen die andere zware kolossen te zien rondspringen!Je ziet goed dat ze nog jong en speels zijn! Ze rennen achter elkaar aan en slagen hun achterpoten omhoog van plezier! Je wordt er gelijk goed gezind van! Dus de dag is al goed begonnen he! Ik ga al met de glimlach koffie zetten! Dit komt goed!

Vandaag is het "klusjesdag" en dat wilt zeggen dat er gewerkt gaat worden!! Ik maak de laatste kamer leeg en begin met het schilderwerk daar. Tussendoor komt de technieker aan mijn koffiemachine werken, en daar moet ik even bij blijven, dus doe ik ondertussen in de bar de strijk en maak gordijntjes voor die laatste 2 kamers die nog afgewerkt moeten worden. Bij het openen van de luikjes op één van de kamers deze morgend merkte ik dat er eentje rot was. Dus is onzen Eddy hout gaan halen en maakt hij net hetzelfde luikje achterna, probleem opgelost!En zo staan wij dus naast elkaar te klussen in de zaak. Het is te slecht weer om buiten te gaan staan. Net zoals in België (zoals ik op de koers kon zien deze namiddag op TV) hadden wij hier vandaag heel slecht weer. Net alsof we de lente en zomer overgeslagen hadden en meteen in de herfst terecht kwamen ;-( En dus hebben wij onze kampen maar in de bar opgeslagen, die is nu toch dicht tot vrijdagmiddag! En we hebben deze week geen gasten, dus.....
Terwijl Eddy 's avonds de patatjes klaarmaakt, houd ik mij bezig met de kast die ik in het weekend van Gerie gekregen heb. Die past perfect in de ontbijtruimte om spelletjes in te zetten. Vroeger zat dat allemaal in grote rieten koffers, maar dat was altijd een rommeltje! Nu heb je een mooi overzicht van wat er allemaal is, veel handiger zo! Het komt goed!
Voila, het is half 9 's avonds, de patatjes zijn klaar, en ik ben al van 8u vanmorgend bezig, dus ik ga er stilletjes "een einde aan breien" zoals ze bij ons zeggen. Morgen weer een hele dag schilderen! De kamer moet dit weekend af zijn want dan zijn we weer open!
Groetjes en tot de volgende!



Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...