28-03-2009

Het is een feestdag voor buurman Henri!!

De Mercedes is klaar!! Voor de meesten zomaar een gewone gebeurtenis! Maar niet voor buurman Henri! Hélène kwam hier daarnet binnen "gelopen!!" om te zeggen dat de Mercedes gingen buiten rijden. Wij weten dat onze buurman al de ganse winter aan het zwoegen is om die auto klaar te krijgen. Hij heeft hem helemaal zelf opgemaakt! Het is zijn troetelbeestje! En dus wordt er de nodige aandacht aan besteed door de mensen die het hele proces van het begin gevolgd hebben. De baas van de steengroeve een beetje verderop had ook laten weten dat hij er graag bij was geweest als "De Mercedes" uit stal gehaald werd! Dus die is ook van de partij!Hij heeft gewoonweg àlles zelf gedaan he! Zelfs de binnenbekleding, de zetelbekleding, alles alles alles! En niet met een supermoderne machine, neen met de naaimachine die u op de foto hieronder kan zien! Nog eentje van voor den oorlog, met de voet aangedreven! En ik denk ook wel met het nodige gevloek en getier.... ;-) Maar hij heeft het allemaal zelf gedaan! En daar doe ik mijn klak voor af!! Ne grote meneer, onzen Henri!En dus mag hij van mij zo fier als een pauw staan schitteren naast zijn pronkstukje!! Als ik hem zeg dat dit op internet komt en heel de wereld rond gaat, begint hij gelijk te blozen! Het is gewoon een zalige vent, die Henri. En ook Hélène is fier op haar ventje, maar ze wil wel niet mee op de foto! Vanaf volgende maand kunnen ze weer op pad zondagnamiddag. Met ofwel de Mercedes ofwel de Citroën Traction Avant. Dan gaan ze cruisen door de Morvan! Lijkt me zalig!Maar nu snel alles weer binnen want de zon kruipt achter de wolken! Als het goei weer is mag hij nog eens buiten ;-) Veel plezier met je nieuwe speelgoedje Henri! Chapeau!!

Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...