16-01-2009

Slippertje gemaakt!

Woensdagmorgend was het hier gevaarlijk glad! Het had 's nachts wat geregend en op de keihard bevroren ondergrond was dit de ideale ijsbaan geworden! Het leek wel een outdoor-ijspiste hier! Gelukkig moesten wij niet van huis. Anderen hadden minder geluk. Wij wonen tussen 2 serieuze bochten in de weg. Wel in allebei die bochten was een vrachtwagen uit de draai geschoven! Den deze had nog geluk. Hij was gewoon naar rechts helemaal omgekieperd, niet te veel schade en zelf had hij niks. Het ongeval was om half 6 gebeurd en rond half 1 's middags hadden ze hem terug op de wielen staan. Rijden ging wel niet, moest eerst helemaal gecontroleerd worden. Het was een koelwagen en met die gassen en zo wilden ze geen risico nemen. Buurman Henri heeft van 's morgens tot 's middags de werkzaamheden gevolgd! Hij vond het allemaal heel interessant om volgen. Die grote kranen en zo. Ik was volop aan het schilderen in de kinderkamer maar loerde zo regelmatig ook eens buiten om te zien hoe ver ze al stonden. zo veel sensatie hier in de straat, dat zijn wij niet gewoon hoor! Rap vanuit het raam een paar fotokes gemaakt voor op de blog en hup, weer in de verfpotten. Het moet deze week klaar zijn!
De andere vrachtwagen, die aan de volgende bocht de controle kwijtgespeeld was, is er minder goed vanaf gekomen. Hij is met de cabine (langs bestuurderskant) tegen de rotsen aangeknald en ze hebben de chauffeur uit het wrak moeten bevrijden. Hij is afgevoerd naar het hospitaal. Hopelijk loopt het een beetje goed af. Krijg het weer maar thuis he!
Bij ons in de tuin zorgt die vrieskoude voor mooie taferelen! De Somme heeft zijn winterjasje aangetrokken! Elke morgend zo vlug als het licht is trek ik er met mijn fototoestel op uit om mooie winterkiekjes te maken! Elke dag is het weer anders! Elke dag ietsje meer bevroren, want het warmt niet echt meer veel op overdag, zodat het ijs goed behouden blijft. Kunnen we al beginnen dromen van een "elf-dorpentocht" in Bourgondië? Je weet maar nooit! Dat zou maf zijn, kunnen schaatsen in mijn eigen tuin! Ik heb ze meegebracht hoor, mijn hockey-schaatsen! Vroeger kon je me elke zaterdagnamiddag op de "tienerbeurt" van de Geelse schaatsbaan vinden! We vlogen nogal rond toen! Ik heb ze ooit 2 of 3 keer op natuurijs kunnen gebruiken.
Maar voorlopig blijft er toch nog een ferm gat in het ijs. We gaan de voetjes nog niet droog kunnen houden. En het is net ietsje te koud om te zwemmen!
Zelfs de waterval begint stilaan te bevriezen! Ik vind het wel prachtig allemaal! Ijspegels waar de Stalagtieten en stalagmieten van de Grotten van Hann U tegen mogen zeggen! Ik ga nog fan worden van de winter hier! Vanachter mijn grote glazen raam, dicht bij de kachel dan!!
Winterse groetjes en tot de volgende!

Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...