21-01-2009

Klussen en genieten!

Het is een weekje van klussen en tussendoor genieten! Ik ben weer volop aan het schilderen gegaan! De kinderkamer moest nog afgewerkt worden, maar doordat we tot nu toe bijna constant gasten gehad hebben op de kamers, kon ik daar niet echt doorwerken. Ik kan de gasten niet in een stank van verf zetten he! Maar als er niemand slaapt, verft Greetje! Maar bij zulk mooi weer kan ik er niet aan weerstaan om tussendoor eens een half uurtje in het zonnetje te gaan zitten he! Gisteren bijvoorbeeld was het zulk goed weer dat we 's middags buiten op terras een smoske gegeten hebben. En maar gelukkig dat ik pas halfweg de kamer zat met schilderen, want anders was ik niet meer terug binnen geraakt denk ik. Zo zalig hier op terras in de zon! En je voelde ze echt al branden op je gezicht! Zonne-energie opladen! Ik heb mijn zonnepanelen helemaal open gezet! En voila, de kamer is klaargeraakt! Het heeft geholpen!
Nu ben ik nog bezig met de gordijntjes te maken. Voor elke kamer die ik schilder zoek ik ook meteen een leuk stofje uit om gordijntjes te maken zodat alles mooi aangekleed is. Ik amuseer me goed hoor! Het zal er zelfs nog gaan spannen om alles klaar te krijgen tegen april!
Zeker nu we weeral gasten hebben vandaag! Dit keer volk van de carriere van Cressy sur Somme. Een instructeur die daar lessen moet gaan geven in het werken met hoogtewerkers. Daar hadden ze onzen Eddy ook voor kunnen vragen he! Die heeft daar ook 10 jaar ervaring mee!
Eddy is ook de hele dag goed bezig met klussen allerhande! De muziekinstallatie eens onder handen genomen (eindelijk eens tijd voor!), douchestang in een van de kamers die los zat weer vastmaken, nieuw vet in de fritketels doen in de keuken..... Er is altijd wel wat dat moet gedaan worden he! Het is gewoon onmogelijk om je hier te vervelen! We zijn deze week zelfs nog niet in de Bar 1900 geraakt! Normaal gaan we daar zeker 1 keer per week naartoe! Misschien morgen als we boodschappen gaan doen zijn. Want vrijdag gaat de deur van het restaurant weer open.
Vanavond hebben we ook reservaties gehad voor 5 personen. Normaal zijn we door de week dicht nu, maar als ze een dagje vooraf bellen kunnen ze altijd wel komen eten. Als we de tijd maar krijgen om de keuken voor te bereiden, dan kan er altijd gegeten worden he! En zo komen we in de winter toch aan onze inkomsten!
Voor de zomer moeten we ons weeral geen zorgen meer maken! Vanaf april is er al weer heel wat gereserveerd! De boekingen komen dagelijks binnen! Fijn he! We zijn goed bezig!
Groetjes en tot de volgende!

Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...