17-01-2009

O wat is het leven fijn als de zon schijnt!

Al 2 dagen stralende zon hier! En dan komen de mensen weer buiten he! "Buurjongen" Henri leeft weer helemaal op! Vorige week met die koude zat hij noodgedwongen scrabble te spelen met zijn vrouwke omdat zijn lijf pijn deed van de koude. Die oude knoken konden daar niet goed meer tegen! En dan kon hij nog niet winnen met scrabbelen ook niet! Maar nu fleurt hij weer helemaal op want hij kan weer buiten werken! Hij heeft de haag in zijn tuin gesnoeid en meteen alles opgestookt. het is ne krak onze Rikkie! Ik heb het nog al gezegd! Superman woont naast ons! 86 jaar en zie hem daar staan boven op de helling!
Het is hier weer heel mooi nu met dat zonlicht op het ijs en het water! Precies allemaal goud in de rivier. Zou ik mijn zeefje moeten bovenhalen zoals de goudzoekers vroeger? Dat zou wat zijn he! Ik probeer zo veel mogelijk buiten te komen met zulk weer. Deze namiddag heb ik de ramen gepoetst. Ik kan er zo van genieten dat ik nu buiten kan kijken of kan gaan wanneer ik het wil. Vroeger op mijn werk in België had ik nooit buitenlicht. Ik kon vanaf mijn bureau niet buiten kijken. Daardoor had ik soms echt het gevoel dat ik opgesloten zat in een betonnen bunker. Nu kan ik de ganse dag de zon zien schijnen en buiten lopen wanneer ik er zin in heb! En dat gevoel vind ik zalig!!!
Ik kan het nog altijd niet helemaal vatten dat dit nu onze tuin is! Dat al wat we hier rond ons zien ook werkelijk van ons is, en wij er elke dag van kunnen profiteren! Ik zit hier dus echt graag he! I love my garden!!!
Onze ijsschots wordt nu elke dag een beetje kleiner! Nog een paar dagen en ze is helemaal ribbedebie! Op naar de lente nu! Die winter hebben we nu wel weer gehad! t Is goed geweest!

Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...