07-06-2009

Verkiezingen!!

Als echte Franse Europeanen zijn wij ook deze morgend onze stem gaan uitbrengen in het gemeentehuis van Cressy! Weer een avontuur waar ze nog de ganse dag mee gaan lachen denk ik! Wij daar binnen met twee en de computer zoeken, ... niks van dat. We kregen een klein bruin omslagje en op tafel lagen een stuk op 15 stapeltjes met briefjes van verschillende partijen. Daar kon je dan uit kiezen. Ik vroeg dus een balpen, om mijn favoriet aan te duiden, maar dat mocht niet. Iedereen weer lachen dus. Je moest gewoon het briefje van je favoriete partij opplooien en in het omslagje steken en dan in de urne. De burgemeester zat aan de hendel. Als hij die omhoog deed ging er een belletje en dan kon je je omslag in de urne steken ;-) Ik lag plat van het lachen. Tiiiing, steekt den envelop er maar in! En wat hebben we gewonnen Pierre??? ;-)
Ja, zei de eerste schepen, wij zijn niet zo modern he als in België ;-) Plezant begin van de dag! Weer iets wat we nooit meer gaan meemaken denk ik.
En nu is het vandaag ook Fête de mères. Moederdag dus. Vorig jaar een van onze top-dagen. Dit jaar ietsje minder reservaties door de crisis denk ik. Maar gisterenavond zat het meer dan vol, weer mensen moeten doorsturen, en voor vanavond hebben we ook reservaties. De middagshift is een beetje tegen gevallen, maar het kan niet elk jaar bingo zijn he. We zullen onze menu zelf moeten opeten ;-)
En morgen is het koers!!! Dauphiné Libéré in Dijon en onzen Tom rijdt mee dus we gaan zeker kijken! Dat wordt plezant! NOg eens koers, èn Tom er bij! Twee keer kermis! Verslag op woensdag of zo! Groetjes en tot de volgende!!
Greet

1 opmerking:

patris zei

da had ik wel is willen zien da stembureau ik kan het me al inbeelden.groetjes uit het'moderne'belgie.

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...