09-06-2009

Dauphiné Libéré!!

Neef Tom rijdt deze dagen de Dauphiné Libéré. En nu passeerden ze gisteren en vandaag op een goei 100km van hier. Wij konden het dus niet laten om eens een kijkje te gaan nemen! Gisteren in Dijon, waar ze nog net voor een serieuze wolkbreuk binnen waren. De mannen zaten nog juist allemaal droog in de bus, maar wij zijn ergens in een cafeetje gevlucht (erg he ;-) ) tot het ergste door was.Wij hadden weer het gevoel dat we op vakantie waren in den Tour. We hebben dat een paar jaar gedaan met de mobilhome, den Tour de France volgen en dan regelmatig een start en aankomst meepikken of ergens onderweg naar de passage op een col of zo gaan kijken. Daar we 2 dagen geen gasten hadden en het restaurant gesloten is op maandag en dinsdagavond, konden we dus makkelijk een nachtje wegblijven. En we hebben er echt van genoten! Het deed nog eens deugd om op de koers rond te lopen en de sfeer nog eens live mee te maken!We hadden een hotelletje geboekt in Dijon voor 1 nacht, vlak bij het hotel van de wielerploegen. Zo konden we 's avonds na het eten op ons gemakske bij Tom gaan buurten. Het was lang geleden dat we mekaar nog eens gezien hadden en we hebben nog eens goed kunnen bijbabbelen nu! Hij zag er goed uit! De vorm is er zeker!!! Het komt allemaal goed!
En dus deze morgend na een lekker ontbijtje (dat ik zelf niet moest klaar zetten!) naar Tournus voor de start. En deze keer in de stralende zon!!! We hebben aan de bus nog afscheid genomen van Tom en nog een babbeltje gedaan met oude bekenden uit de wielerwereld en zijn na een lekker pizzake gegeten te hebben met pijn in het hart weer huiswaarts gereden. Wat hadden we nog graag een paar dagen mee verder getrokken. Overmorgen rijden ze de Mont Ventoux op. Maar de plicht roept, en je moet nu eenmaal keuzes maken in het leven. Vanaf morgen hebben we weer gasten, dus moeten we alles in gereedheid gaan brengen he. En het restaurant is ook weer open morgen. We passeren op de terugweg nog langs de wijnboer, en slagen dus nog maar wat extra voorraad in. Met een volgeboekte zomer voor de deur kan je niet genoeg voorraad aanleggen he! En het gaat een droge warme zomer worden, dorstig weer dus he ;-)
Tommeke, doe dat nog goed daar! We vonden het heel fijn om je nog eens gezien te hebben en nog eens op de koers rond te lopen! Succes voor de volgende dagen en hopelijk vlug tot ziens en France ;-) !!!!!