28-02-2009

Een weekje met familie onder dak!

Deze week was mijn neef Tom hier met zijn vrouw Nanda en zoontje Stakke op bezoek. En de Stakke had ook zijn vriend Sam mogen meebrengen als speelkameraadje! Die hebben zich hier deze week kostelijk geamuseerd! Ze hadden ook heel veel geluk met het weer! Heel de week schijnt de zon hier al volle bak! Ook nu zit ik hier op terras met 22 graden! Zalig zonnetje! Ik geniet!!
Donderdagnamiddag zijn we met zen allen naar Petit Robinson geweest. Het was precies kermis! Jetonnekes kopen en de botsautokes in en botsen maar! Dolle pret voor iedereen!
En het stoere mansvolk ging nadien nog racen op de karting! Die mannen hadden dolle pret, en wij lagen aan de kant plat van het lachen! Man man man, die kerels gingen er tegen. We hebben een fantastische namiddag gehad daar in Petit Robinson!
Nadien nog een mini-golfke gedaan. En ik vind dat het gezegd mag worden: Tom was de overwinnaar! (dat kost u volgende keer een pint he maatje ;-) ) Iedereen deed zijn best, de baan was niet super, maar we hebben goed gelachen en dat is het voornaamste he! 18 banen zijn er, niet in de allerbeste staat, maar who cares ? Het is maar voor de fun he!
Omdat het hier zo'n goei weer begint te worden, komen de trekvogels ook weer terug van het zuiden. Ook de ooievaars dus! Stakke en Sam hebben voor dit exemplaar een prachtig nest gemaakt aan de overkant van de rivier! Die krijgen we hier nooit meer weg denk ik! Ik zal maar elke dag wat stukjes brood naar den overkant gooien!En we hebben onze avond gisteren mooi afgesloten met een prachtig natuurfenomeen dat maar om de 80!!!! jaar plaatsvind naar het schijnt! (ik heb me dat ook maar laten vertellen he!) De maan was heel klein, zo maar een spieke onderaan, maar Venus stond er vlak boven en verlichtte daardoor de maan ook vanbovenuit. Daardoor was de volledige omtrek van de maan (silhouette) volledig verlicht. Prachtig verschijnsel, maar niet makkelijk op foto vast te leggen. Dus ik weet niet hoe het overkomt op jullie! Maar ik vrees dat we dat niet meer gaan meemaken he als dat maar eens om de 80 jaar voorvalt. Of ik moet één of ander drankje gaan brouwen en dat laat ik liever aan anderen over!
Nu zijn ze weer op weg naar huis. Vanaf dinsdag komen er weer wat broertjes van Eddy om te helpen werken! We hebben weer grote plannen voor volgende week; Al het materiaal staat klaar, maar ik houd jullie nog even nieuwsgierig!!! Wait and see what we've done!
Groetjes vanop een heel zalig zonnig terras langs een kabbelend beekje ergens in Bourgondië ;-)en tot de volgende !!!!!
Ps goed supporteren voor ons coureurke dit weekend daar op de Belgische wegen he!We missen de koers nu weer wel! We hadden er graag bij geweest! Maar we volgen alles op TV! xxxxxxxx

1 opmerking:

Anoniem zei

Waar is de tijd dat je neef Tom hier in de tuin kwam rakken.Nu zie ik zijn zoon Stakke daar bezig en die papa kan nog goed mee ,me dunkt.
Ik heb dat fenomeen aan de hemel ook gezien zaterdag voor het slapen gaan.Heel mooi!
Lieve groetjes
moeder xxx

Ze zijn er weer!!!!

  Elk jaar weer een feest!! De dag dag de koetjes weer buiten mogen.  Makes me so happy.  Welkom terug buurvrouwtjes. Blij dat jullie er wee...