16-05-2009

Bloemenpracht!

Het ziet hier overal mooi geel! De koolzaadvelden staan volop in bloei! en dat is prachtig om te zien! Het glooiende landschap ligt er goudgeel bij in het felle zonlicht! Ik geniet bij het zien van al dit moois als ik 's morgens om half 8 al op weg ben naar een sessie bij de kiné! We hebben deze week een paar dagen regen gehad. Dinsdag lag ik nog te bakken in de zon, en donderdag en vrijdag wist je niet waar kruipen van de regen en onweders! Het kan verkeren! Maar het is wel goed voor al het groen rondom ons dat het zo eens een buitje doet! De planten staan trots als een pauw nu met al dat verse nieuwe groen! Je ruikt het gewoon! Puur natuur!
En ook in onze tuin komt alles mooi tot bloei! De "kwee-peren-boom" die vorig jaar geleden had onder een brandje (te dicht bij de stookplaats) is alles goed doorgekomen en draagt dit jaar mooie roze bloemen. Eens beniewd hoeveel vruchtjes er gaan aankomen. Zal ik misschien ook eens "kweeperengelei" moeten gaan maken??? En de "lila's" (of seringen in het Nederlands) staan ook prachtig open! Je ruikt ze al van ver! Onze boom staat aan de rand van het water en straalt gewoon! Als je dan die van de overkant van de straat bekijkt, die is al bijna uitgebloeid! Het moet hier in de tuin dus heel vruchtbare grond zijn!En daarom planten we er fruitboompjes op! Een Golden Pomme, een Granny Smith appel, een witbuikkrieken, een pruimenboom en natuurlijk ne "poire Wiliams" ;-). We zien wel wat het wordt! Eens benieuwd want het duurt natuurlijk wel een paar jaar vooraleer je vruchten hebt he! Maar ik kijk vooral uit naar een mooie boomgaard om mijn hangmat in te hangen ;-)
En voor volgende week voorspellen ze heeeeeel de week 26 graden! Vanaf dinsdag komen de ex-collega's van mij op bezoek! Dus dat wordt BBQ-en en genieten op terras he! Ik kijk er al naar uit! En zij ook denk ik ;-) Tot volgende week he gastjes! Vergeet uw watersandaaltjes niet om in de rivier te spelen! En uw zwembroek!

1 opmerking:

Anoniem zei

Keek vorige donderdag met moemoe naar jullie blog en die mooie gele"raapzaadvelden"kende ze ook nog wel.
Op die boomgaard zullen jullie nog even moeten wachten,maar als die grond daar zo vruchtbaar is kan dat wel meevallen.
Vanaf volgende dinsdag weer een tandje bijsteken lees ik hier.
Liefs
moeder xxx

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...