16-12-2008

Voor de laatste keer op tram 3!!

Vandaag heb ik mijn laatste rit op tram 3 gestart! Vanaf volgend jaar rijd ik mee op tram 4! Voor diegenen voor wie dit Latijn lijkt: ik ben 39 jaren oud geworden vandaag! Volgend jaar 40 dus! En bij ons noemen ze dat de laatste rit maken op tram 3 dus!
Mijn ventje heeft mij goed in de watten gelegd vandaag! Dat heeft het gemis van de familie en vrienden goed gemaakt, maar het was toch een beetje raar om niemand te zien vandaag. Vroeger zat bij ons dan altijd het huis vol en werden er grote potten stoofvlees en hutsepot enz gemaakt. Het was altijd heel gezellig! We hebben er vandaag met ons tweetjes het beste van gemaakt! Ik mag absoluut niet klagen!
Deze morgend kreeg ik al een champagne-ontbijt op bed!! Wat een luxe he! En deze middag zijn we vertrokken voor een uitstapje naar Uchon. Daar ligt "signal d'Uchon" het hoogste punt daar in de buurt van Le Creusot. 681 meter hoogte. Maar we hadden pech! Door de dikke mist daar en de koude zo hoog op de top konden we niets zien van het normaal gezien adembenemende uitzicht (volgens de boekskes). Er wordt daar aan Parapente gedaan en er zijn ook heel veel MTB-paden. Maar we zagen niks! Helemaal niks. Dichte mist ja. Dus zijn we daar niet lang gebleven en keren we wel eens op een ander keertje terug om daar de streek te gaan verkennen.
Van de natuur gaan genieten zal vandaag niet lukken met die mist, dus besluiten we er maar een city-trip van te maken. We rijden door naar Le Creusot-centrum. We zijn al vaak aan het TGV-station van Le Creusot geweest, maar nog nooit in de stad zelf. Dus gaan we daar op ontdekkingstocht. Er is daar een Kristalmuseum, een museum van de Metaalnijverheid.... Vanalles te zien en te beleven. En nog eens een dagje in de stad.... Maar ons kennende, we zaten al snel weer in de auto om naar de rondomgelegen gebieden uit te zwerven. We hebben de rest van de namiddag "national geographic" gespeeld. Roofvogels observeren en foto's maken. Dat doen we veel liever, en we hebben goed ons werk gehad want er zaten er weer een hoop!Thuisgekomen stond er een mooie bloempot aan de deur van Carla. Die is vorige week zelf ook verjaart, en collega's onder mekaar weet je wel, die datums onthoud je altijd beter he. Leuk! Ik wil trouwens iedereen die een mail of kaartje gestuurt heeft of een sms of telefoontje liet bedanken omdat ze aan mij gedacht hebben! Het was heel fijn om zoveel wensen te mogen ontvangen! Hartverwarmend op deze koude dag zo ver weg van alles en iedereen!
En onze Ed is in de potten en pannen gekropen op zijn vrije dag! Dat is de eerste keer dat hij op een dinsdag zelf gekookt heeft sinds we open zijn! Maar ik had nergens ander beter kunnen eten! Eerst toastjes met paté en champagneconfiture, Zalig!!!! Daarna gevulde champignons (van die goei grote!!) met spekjes en veel look! En gebakken pruimpjes met spek rond. Smullen!!!! En daarna pasta met curry en cocosmelk en scampi's. Om duimen en vingers af te lekken! Dat kan je hier in de buurt in geen enkel restaurant eten! Ik heb mijn buikje zo vol gegeten dat ik het nagerecht, een lekker stuk taart, gewoon niet meer binnenkreeg. Dat blijft staan tot morgen! Dan hebben we twee dagen feest he!
Je ziet, we hebben er met ons twee een fijne dag van gemaakt. Groetjes en tot de volgende!

1 opmerking:

ted en hild zei

een heel gelukkige verjaardag nog hé Greet !!!!!!!!!!!!!!!!, tot in Retie, en nog prettige feestdagen van hild en ted

Ze zijn er weer!!!!

  Elk jaar weer een feest!! De dag dag de koetjes weer buiten mogen.  Makes me so happy.  Welkom terug buurvrouwtjes. Blij dat jullie er wee...