05-12-2008

Neem me mee, Peter van de Veire scoort!

We hebben net naar de slotshow van Peter van de Veire gekeken op één. Die kerel is echt zo zot als een deur he! Maar hij krijgt het toch weer mooi voor mekaar! Meer dan 10000 singles verkocht en de opbrengst gaat naar SOS Kinderdorpen. Een mooi initiatief. Ik weet nog dat ik vroeger ,als ik naar het werk reed in België, 's morgens altijd Studio Brussel opzette in de auto en ik ben meermaals met tranen in mijn ogen van het lachen op het werk aangekomen. Die Peter en Sofie, dat was een duo apart hoor! Een mens stond met plezier zo vroeg op! En de weg naar het werk was gewoon te kort, want het was soms tegen mijn zin dat ik binnen moest gaan. De andere collega's waren meer Radio Donna-fans. En laat nou net dat de zender zijn waar Peterke Peterke nu naartoe gegaan is..... Het kan verkeren! Wij luisteren alleszins nog steeds 's morgens naar Stubru met Thomas en Ciska nu. En binnenkort weer het glazen huis! Ook weeral voor het goede doel. We volgen alles op de voet! Succes Thomas, dit keer als enige man! Ge zult het geweten hebben! Bereid u maar voor!
Ik heb vandaag de meubeltjes terug op de geschilderde kamer gezet. Het schilderwerk daar is afgelopen. One down, 4 to go!! En ik heb nog een maand of 4 voor het toeristische seizoen weer begint, dus dat is 1 kamer per maand he. Dat moet lukken. Ik ben wel blij dat ik er aan begonnen ben. Het is veel mooier, veel warmer nu. De kamers waren wel netjes en proper, maar dat wit overal was zo koel he. En dan de ramen en deuren in die zuurtjeskleuren. Nu zullen het overal zachtere kleuren worden. Ik moet enkel nog wat foto's zoeken om de boel op te fleuren en wat kadertjes hangen en een gordijntje zoeken voor elke kamer. Decoratie dus. En dat kan niet zo moeilijk zijn he! Dat is plezant werk. Tegen volgende zomer zullen de kamers er helemaal anders uitzien! Gezelliger!
Ondertussen lopen de boekingen stilaan binnen. De week van 18 juli zit nu ook al vol! Dus moest je plannen gehad hebben voor die week, moet ik je helaas teleurstellen. Dan heb ik geen plaatsje meer vrij! Maar er zijn nog weken genoeg over waarin we jullie wel kunnen ontvangen! Altijd welkom! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Vandaag zijn we weer aan het bakken geweest. Alle, ikke toch. Ik heb een gemarmerde cake gebakken, en Eddy heeft een koekjestaart met Petit Beurrekes en hagelslag gemaakt. Morgen nog ene cake bakken en dan zijn we rond. We krijgen zondagavond 26 man in het restaurant. Allemaal in ene keer! Het is een hoop kameraden van de 19OO! Die mannen gaan de hele dag met de Jeep rijden op een afgebakend parcours hier in de buurt. Nadien komen ze dan allemaal met vrouw en kindern hier eten. Aperitief, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert! Met aangepaste wijnen en koffie na..... We weten weeral wat doen dus! En voor het nagerecht hebben we een verrassingsbordje voorzien waarop verschillende lekkere dingen liggen, dus daar zijn we nu al mee bezig he. Het ruikt hier al lekker! Ik denk dat ik zondag gewoon mee aanschuif!
Zo zitten wij hier toch ook een beetje aan het feest. Want ons Leen, mijn petekindje verjaart zondag. Het is de eerste keer dat ik haar verjaardag mis! Ze wordt er 4!! De sloeber! Maar we gaan dit weekend zeker cammen! Dan kan ik haar via de web-cam een gelukkige verjaardag wensen. Ik kijk er al naar uit! En met nieuwjaar zie ik haar! Dan kan ze haar briefje voorlezen! 't Zal weer rap daar zijn allemaal! Maar eerst de Sint nog he! Alle, in België toch. Hier komt die niet! Je ziet hier nergens Chocolade-sinten in de winkels staan! Alleen kerstmannen. Père Noël komt hier, en dan zetten de kindjes hun schoentjes voor de kerstboom. Maar de Sint, die komt hier niet! Jammer he. En ik was nog zo braaf geweest! Allé, dat denk ik toch!
En nu maar hopen dat de Kerstman ondertussen toch al weet dat ik in Frankrijk woon! Of zou ik hem nog snel een briefje schrijven? Je weet maar nooit!

Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...