14-12-2008

La Reine de Saint Seine!!

Woensdag waren we uitgenodigd op het verjaardagsfeest van Carla Mantel. Die dame werd 75 lentes jong! Voor haar geldt de term "lentes jong" want je kan haar moeilijk oud noemen! Ik ken niemand anders die zo straalt van optimisme en levensmoed! Sinds we haar leerden kennen hier in de zomer op ons terras klikt het goed tussen ons! Ik vind haar een prachtmens!
En als zo iemand dan 75 jaar wordt, dan zijn we er natuurlijk graag bij he! We begonnen rond 12 uur 's middags met een aperitiefje. Er was ongeveer een 60 man uitgenodigd in de Salle de Fêtes van Saint Seine, een dorpje op een kleine 8 km van ons. Gelukkig waren er nog mensen die we kenden, maar we hebben ook heel veel nieuwe fijne mensen leren kennen. Het is echt een gezellige namiddag geworden! Met lekker eten dat door vrijwilligers klaargemaakt was, en heel lekkere wijn die door het feestcomité met veel zorg uitgekozen was! het was allemaal goed georganiseerd!
Carla woont hier alleen. Haar familie woont nog in Nederland. En omdat het nu een doordeweekse dag was konden die natuurlijk niet aanwezig zijn op het feest. Iedereen moest werken of naar school. Maar er was een heel leuke video-opname van haar dochter en kleindochter die voor haar zongen! Daardoor was ze echt ontroerd! Bij mij stonden de tranen ook in mijn ogen. Ik weet als geen ander hoe het voelt om je verjaardag te vieren zonder familie! Dinsdag is het mijn beurt, en ook een doordeweekse dag he, iedereen moet werken. Maar volgende week is het kerstmis en dan zien we de familie! Dan haal ik mijn schade wel in!!
Nadien hebben we met zen allen nog een lied gezongen dat speciaal voor Carla geschreven was. Op de melodie van een typisch Brabants lied, wij kenden dat natuurlijk niet, maar we hebben toch goed meegedaan! Als enige Belgen moesten we ons daar natuurlijk goed laten horen he!

Wij doen Carla alle eer aan door vanaf nu een dessertje naar haar te noemen. Ze kon altijd zo genieten als ze hier in de zomer op terras een ijsje met caramelsaus en slagroom kwam eten. Dan straalden haar oogjes als ik er mee kwam aandraven. Ze raadde ook iedereen altijd aan om dat te eten. Moet je doen, is héééééérlijk zei ze dan altijd. En daarom hebben we de coupe vanille-ijs met nootjes, caramelsaus en slagroom vanaf nu als "coupe Carla" op het menu staan. Als eerbetoon aan Carla, la Reine de Saint Seine! Een prachtvrouw!

Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...