08-12-2007

Attest wijnkennis voor beginners




De laatste 5 weken hebben wij elke vrijdagavond een cursus gevolgd "wijnkennis voor beginners" omdat we in Frankrijk toch graag wel een beetje zouden kunnen meepraten (en meeproeven en drinken natuurlijk) over wijn. We hebben deze cursus met veel plezier gevolgd, en dat ligt niet in het minst aan het fijne gezelschap van Louis en Meg, en ook aan de deskundige uitleg van Eddy Feyen uit Neerpelt die ons elke week weer wist te boeien met zijn kennis en verhalen uit de wondere wereld van de wijn. Want je denkt wel dat je "er iets van afweet", maar als je dan zo'n cursus volgt steek je er altijd toch nog heel wat van op!

En gisteren namen we dus de proef op de som. Examen!!! Maar we zijn alle 4 geslaagd. Slimme klas he!

Dikke proficiat aan onze "klasgenoten" en hopelijk komen jullie je kennis nu eens in de praktijk omzetten bij ons in Frankrijk!

6 opmerkingen:

YoungBoy zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Gefeliciteerd met jullie attest
lieve Greet en Eddy.Het is ook een mooie website die jullie hebben en ik zal zeker dikwijls gaan kijken.

Fabienne zei

Kei tof,

Wij gaan jullie zeker volgen en doen ons best om eens langs te komen. Heel veel succes vanwege Fabienne en Tim

Lewie zei

Mijn aller aller beste "wijnkennis-voor-beginners" klasgenoten,

Het was me een ontzettend groot genoegen om met jullie aan de wijntafel te zitten.

Volgens mij zijn jullie gefacineerd (in de positieve zin natuurlijk) door wijn. Daarom ben ik er zeker van, dat in "de France" men met verwondering & bewondering naar jullie zal kijken ...

Veel succes met jullie "Le Moulin du Gué"


PS: En Eddy, je had gelijk, een wijn met een vleugje vanille smaak ... daar doen we het voor ... die is niet te versmaden ...

CU

danny zei

joew,bourgondiérs
hier nog nen oude belg die zen roets nog wa wil verkennen.
en zo te zien kan ik daarvoor wel bij jullie terecht.
ziet er ook een mooie streek uit om is te toeren met den tuf..
hoe doen we dat dan,bellen we eerst of gewoon vertreken en we zien wel bij aankomst hoe het zit
in iedergval veel succes gewenst
danny

Anoniem zei

Wel met zo een studenten kon het niet mislopen.
En ja hoor Louis, je ziet dat ik snel weet wat mensen lekker vinden.
Greet en Eddy het ga jullie verrekkes goed he.

Jullie "leraar"

Ze zijn er weer!!!!

  Elk jaar weer een feest!! De dag dag de koetjes weer buiten mogen.  Makes me so happy.  Welkom terug buurvrouwtjes. Blij dat jullie er wee...