15-12-2020

Let's go outside

 Dat wij echte buitenmensen zijn dat moet ik de trouwe lezers niet meer vertellen. Als we kunnen, zijn we buiten, wandelen, klussen, in de tuin werken.... zuurstof en zonne-energie opdoen. 

Daarom zijn we hier ook komen wonen. Omwille van de rust en de uitgestrektheid die we hier op het platteland hebben.  Ik kan nu, na 13 jaar nog steeds verwonderd raken door de schoonheid van de natuur rondom ons.
En nu, in Coronatijden,  hebben we meer tijd om daar ten volle van te genieten. Het zijn voorlopig onze enige uitstapjes. Een wandeling gaan doen. Vaak ook nog aan het einde van de dag, nog snel een toertje lopen, om dan te genieten van het prachtige avondrood en een mooie zonsondergang.
We hebben dit jaar ook geluk met het weer. Tot een eindje in December hebben we prachtige dagen vol zon en hemelsblauwe luchten gehad.
Heerlijke temperaturen om wandelingetje te maken, en zo af en toe toch nog eens wat mensen te zien. Want met zulk goed weer komt iedereen buiten he.

De volgende dagen is er minder goed weer voorspeld.  We zullen de feestdagen thuis aan de kachel doorbrengen.  Ook dat is een primeur. We hebben elk jaar de feestdagen in Belgie bij familie en vrienden doorgebracht. Dit jaar voor de eerste keer thuis, met ons tweetjes rond de kachel. We maken er maar het beste van. Zetten de kerstboom op, koken wat lekkers,  spelen een gezelschapspel of kijken wat televisie. Het is niet anders. Er over zeuren biedt geen oplossingen. Je aan de regels houden hopelijk wel.

Als iedereen een beetje voorzichtig door die feestdagen gaat, dan komt voor de mensen uit de horeca rond Maart misschien met de lente ook het licht aan het einde van de tunnel. Ik wens het onszelf en al onze collega's wereldwijd toe. Ooit komt er een einde aan deze ellende. Hou vol!


1 opmerking:

Anoniem zei

Ja, de overheid heeft beslist dat we de feestdagen in onze kleine bubbel zullen moeten vieren.
En dat heeft erin gehakt, want ohh....wat zijn we sociale wezens.
Een knuffel, goed gesprek, een vriendelijk gebaar....het doet zoveel met een mens !
Allemaal gezond blijven is momenteel het belangrijkste.
Ik wil jullie met deze mail toch een Zalig Kerstmis wensen.
Ik heb een warme familie en voel mij goed omringd.
Ik weet dat ik op jullie kan rekenen wanneer ik jullie nodig heb, want dat heb ik de laatste maanden aan den lijve ondervonden.Dikke knuffels hebben jullie nog te goed en hopelijk zo vlug mogelijk .
Veel liefs ! xxx

Joyeux anniversaire à nous

 Vandaag vieren we onze verjaardag. 1 Mei 2008 was de officiële opening van onze zaak. 17 jaar geleden!! Wat gaat het snel!! En zoveel gebeu...