03-12-2020

Drukke atelierdagen.

 Deze dagen ben ik volop in de weer in mijn atelier. Tijd zat en ideetjes genoeg. Dus de inspiratie vloeit als het ware uit op mijn doeken nu.

Heb er wel een paar " op de ezel staan" zoals ze dat dan zeggen he.


Deze, " het gele huis op de berg" heb ik vorige week weggebracht naar de eigenaars van het huis. Het zijn vrienden die hier regelmatig in de zaak komen en die vonden het wel leuk om dit zicht op hun huis in de woonkamer op te hangen.  Ze waren er alleszins heel blij mee.


De volgende die afgewerkt werd, was deze leuke koeiensnoet. Een echt lieverdje he.  Zij kreeg voorlopig een plekje aan de muur in het restaurant,  tot iemand haar zo leuk vind dat ze mee naar huis mag. Zo houd ik altijd plaats voor weer wat nieuws.


Zoals deze compositie waar een koeienfamilie haar dagje doorbrengt op het strand. Een combinatie van textielmateriaal en acrylverf. Heel leuk om te doen. Ik raak geinspireerd door de stofjes die ik vind, en dan volgt de rest van het verhaal vanzelf. Als laatste schilder ik dan zelf het landschap en de koeien waardoor een leuk geheel ontstaat. Bij deze moeten de koetjes nog ingekleurd worden.


Net zoals de koetjes uit dit groene boslandschap. Deze "wandelaars" hebben ondertussen een nieuwe thuis gevonden. Een vriendin vond hem zo leuk dat ze vroeg of ik deze compositie voor haar wilde reserveren. Natuurlijk kan dat. Dus zodra deze koetjes afgewerkt zijn, krijgen zij ook hun nieuwe vaste plekje.

En dan kan ik weer verder met de volgende die in de pijplijn staan. Allemaal koetjes. Ik heb modellen genoeg hier in de buurt. Op elke wandeling kom ik wel weer een mooi stel tegen 

Waar ik dan een foto van maak waardoor ik me nadien thuis laat inspireren om weer een nieuw werk op te starten. Liefst werk ik met foto's die ik zelf genomen heb. Omdat je daar de sfeer volledig in voelt en begrijpt.  Je was er tenslotte  zelf bij.... en dan kan je er nog alle kanten mee uit bij de afwerking. Exacte copie van de foto, of wat meer gebruik van eigen fantasie en interpretatie.  Alles kan, zolang het maar leuk blijft om te doen.

En zo vul ik dus nu mijn dagen tijdens deze 2e lockdown. De gewone dagelijkse was en plasklusjes opgevuld met sporten, wandelen en creatief bezig zijn. Ik kom uren te kort in mijn dagen. Verveling krijgt hier geen kans. Ik hoop voor jullie hetzelfde.

Stay safe. Blijf allemaal gezond. Love you all.

Geen opmerkingen:

Joyeux anniversaire à nous

 Vandaag vieren we onze verjaardag. 1 Mei 2008 was de officiële opening van onze zaak. 17 jaar geleden!! Wat gaat het snel!! En zoveel gebeu...