23-01-2013

Veiligheid boven alles!

 Aan onze parking stonden 3 Wilgenbomen. 2 Ervan vertoonden tekenen van ziekte en zagen er niet zo goed meer uit. We hadden een beetje bang dat ze op een dag eens op een geparkeerde auto zouden vallen. Om het zekere voor het onzekere te nemen hebben we ze dan maar een kopje kleiner gemaakt! Al het hout kapot gedaan en nu wilden we dat in de houtmijt gaan steken.
 Maar we ontdekten dat er een raar volkje in de bomen woonden! De Wilgenhoutrups had zich de bomen toegeeigend en er een heus apartementblok van gemaakt! Hoeveel er in zaten kan ik niet zeggen, maar ik heb er een heel deel het water ingekieperd! Er zwemmen vandaag veel gelukkige visjes in de Somme!!  :0))  Zo'n dikke wormen! Daar eten ze hun buikjes flink mee rond!!!
 Het aangetaste hout hebben we opzij gehouden om de ganse houtmijt niet aan te tasten! Daar zullen we in de tuin wel eens een vuurtje mee stoken! Met bewoners en al! Gegrilde worm, hoe zou dat smaken???  Ik wed dat dat voor sommige volkeren een ware delicatesse is! Maar ik ga het zelfs niet testen! Het gedacht alleen al!
Hier zitten ze nog rustig in hun appartementjes maar straks wordt het voer voor de visjes! De natuur he. Eigenlijk zijn het best wel mooie beestjes! Maar we mogen hun hun gangen niet laten gaan want dat komen er "vodden" van zoals wij zeggen. Hier vind je er alle info over ; http://www.vlindernet.nl/vlindersoort.php?vlinderid=3.

4 opmerkingen:

Unknown zei

ligt er bij u geen sneeuw in Cressy bij ons in Westkapelle ongeveer 15 cm

Ruud

Eddy en Greet Melis-Caeyers zei

Hier lekker niks hoor Ruud! En dat mag van mij zo blijven! We hebben hier al 2 dagen het gevoel dat de lente al begonnen is!! Lekker zonnetje, middagpauze in truitje op terras! Zalig genieten hoor! Ideale weer om in de tuin te werken! Maar, vorig jaar hebben we in Februari nog de hele rivier bevroren gehad, dus ik juich niet te vroeg victorie! Groetjes en hou jullie warm daarboven!

Unknown zei

Ik vroeg dat omdat ik dit zag op de facebook pagina van Vue du Lac, onze camping in Fours

http://www.facebook.com/pages/Camping-Vue-Du-Lac/273234199445242

volop sneeuw dus !!

Eddy en Greet Melis-Caeyers zei

ja, whij hebben ook vrienden in de Morvan wonen en daar hebben ze allemaal sneeuw! Die spreken zelfs over wel of niet gaan schaatsen op de vijvers... terwijl hier een eenvoudige emmer water die buiten blijven staan is nog geen pelletje ijs vertoond! En daar zit maar een goeie 30 km tussen! Maar zij zitten wel bijna op 900m hoogte! Bizar he! Wij hier vandaag weer een prachtig lentezonnetjehoor!! En dat vind ik prima zo!

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...