08-03-2012

Ons huisje voor ons pensioen!

Een paar jaar geleden hebben wij de mooie kans gekregen om hier een paar kilometer verderop een stuk bouwgrond met een ruïne op te kopen voor een mooi schappelijk prijsje.  Maar als ik zeg een ruïne, dan bedoel ik ook echt een ruïne he!!!  Het dak zit in de kelder! Enkel de muren staan nog recht. Maar het is heel mooi gelegen boven op een berg, met een magnifiek uitzicht!
 Maar het stuk is al 30 jaar niet meer onderhouden, omdat het al zo lang te koop stond, en de familie trok zich van het onderhoud niks aan. Vader was overleden, en de kinderen woonden verspreid over heel Frankrijk. Het lag daar echt maar wat weg te rotten! Tot wij passeerden en er de charme van zagen! Je moet door het werken door kunnen zien he  ;0)) We deden een bod, en 2 dagen later waren we de gelukkige eigenaars! Een mooi eindejaarscadeautje was het toen!!
 En vandaag is onze vriend Sylvain met ons meegegaan met zijn groot materiaal om het stuk eindelijk proper te gaan zetten! Wij 2 met ons kettingzaagskes en snoeimateriaal, dat is gelijk David tegen Goliath he! Maar met Sylvain en zijn zwaar getrek was de klus op een paar uurtjes gebeurd! Ik ben op slag nog verliefder geworden op die plek! Wat een mooi groot vlak stuk grond, met een geweldig uitzicht, en de ganse dag zon in de tuin!!!!! Langs alle kanten! Hier kan ik mijn pensioentje met alle gemak slijten!!! Het lijkt me zaaaaalig om hier te ontwaken met de zon al op de ramen, en 's avonds in de veranda nog steeds van de zon te kunnen genieten ! Laat maar komen!!
Nu we op het terrein kunnen (wat voordien echt niet mogelijk was!) kunnen we alles tegoei opmeten en plannen beginnen maken voor de verbouwingen! Maar, zoals ik al zei: dit is een project voor ons pensioen he! Dus niks voor de komende jaren! We hebben tijd en gaan het allemaal beetje bij beetje en op ons gemakske doen! Maar als we in de Moulin du Gué ooit stoppen en van onze oude dag gaan genieten, dan hebben we wel meteen een droomplek waar we naartoe kunnen! We gaan natuurlijk wel ons riviertje missen, maar we krijgen er een magnifiek uitzicht voor in de plaats he! Je kan nu eenmaal niet alles hebben! Ik ga alvast deze nacht al dromen waar we het zwembad gaan graven, waar de veranda komt, het terras in de zon, de mooie keuken, de nieuwe badkamer..... Dromen mag he, en je moet plannen blijven maken! Anders val je stil! We blijven ons amuseren!!

2 opmerkingen:

janny zei

wat lijkt dat me leuk,het is een hoop werk,maar jullie hebben de tijd.Is het ver bij jullie vandaan?

Eddy en Greet Melis-Caeyers zei

Op de kop 4 km, dus niet ver he. Kunnen we later als we daar wonen nog altijd hier komen eten en een terrasje doen!

Ze zijn er weer!!!!

  Elk jaar weer een feest!! De dag dag de koetjes weer buiten mogen.  Makes me so happy.  Welkom terug buurvrouwtjes. Blij dat jullie er wee...