21-05-2011

Crocodile Eddy !!!

Spannend dagje vandaag ten huize Moulin du Gué!! Deze namiddag na de service in het restaurant wilde ik leeggoed in het hok gaan zetten toen ik oog in oog kwam te staan met een slang!! Paniek in de zaak! We weten wel dat die beesten hier zitten, maar als je er dan ook werkelijk eentje ziet is het toch nog wat anders! En ik ben een echte dierenvriend, absoluut, maar voor een slang is op het terras van een restaurant - chambres d'hotes geen plaats! Sorry slangetje! We zijn ze te lijf gegaan met de schop en Eddy zijn grootste mes uit de keuken!!! De kop is er afgegaan!! Maar het was wel spannend! En dan den boek er bij he! Bestuderen en meten! Het blijkt om een Esculaapslang te gaan. Een onschuldig dier, het is van deze slangen dat de afbeeldingen in het logo van artsen prijkt. Ze zijn niet giftig, helemaal onschadelijk, ze eten voornamelijk kleine knaagdieren en vogeltjes. Pech, had ze ergens anders gezeten was het anders afgelopen, maar niet in mijnen hof!

Deze slang leeft verspreid over de warmste delen van Europa en Zuidwest-Azië. Ze wordt tot 2 meter lang.(deze was 1m30 lang) en is de grootste Europese slang. Ze leeft in bossen en struikgewas. Ze kan zeer goed klimmen en slingert langs bomen omhoog waar ze nesten zoekt en jonge vogels eet. Haar hoofdvoeding bestaat uit kleine knaagdieren en hagedissen (daarvan zitten er hier ook gnoeg!!) Eind juni of juli legt het wijfje in holen 5-8 eieren (dat hebben we dus gelukkig kunnen voorkomen!). De jongen komen na 6-8 weken uit. Ze overwinteren in rotsspleten. Maar de deze dus niet meer! We hebben ze in de rivier gegooid na de onthoofding! Ik heb altijd wel eens slang en krokodil en zo willen proeven, maar als die door kenners gevangen en klaargemaakt is, en als ik weet dat ik ze kan en mag opeten! Ik speel liever op safe en wacht dus nog maar efkes tot de èchte Crocodile Dundee op een dag eens op ons terras staat! Alhoewel die van vandaag er ook best mocht wezen!!! x



Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...