11-02-2012

We houden ons warm!

Koning winter is serieus in het land dit jaar! De vriezeman heeft hier de laatste dagen lelijk huis gehouden! We hebben een paar dagen problemen gehad met de afvoerleidingen van was- en afwasmachine! Alles was bevroren, van in de muur tot buiten! Miserie! Niet wassen, afwasmachine niet kunnen gebruiken! En dat net met een druk weekend voor de boeg! De afvoerleidingen zitten aan de kant van de rivier en daar is het het koudste he! Maar onzen Eddy is er een paar dagen mee bezig geweest en heeft all the problems zo weer opgelost! Het is toch ne superman he, dieje van mij! Thanks pall! Ik kan al mijn machientjes weer volop gebruiken! De rivier ligt er deze dagen wel prachtig bij! Het vriest dat het kraakt zeggen ze, en dat is ook zo! Je hoort de ijsschotsen kraken en knotsen! In het donker een bangelijk geluid! Ik ben geen wintermens, hou absoluut niet van sneeuw en ijs! Maar ik moet toegeven dat ik dit natuurschouwspel toch wel kan appreciëren! Het is wondermooi! En elke dag weer anders! Ik trek er dus elke morgen met mijn fototoestel op uit, dikke jas aan natuurlijk, want ik verkleum van de koude! Watje, ik weet het, maar wat doe je er aan? Ik vind het wondermooi, van binnen uit, naast mijn super lekker warme kachteltje! En laat jullie dus graag nog eens meegenieten, van binnenuit, naast de kachel, voor jullie computerschermpje! ;0))

Voor ons is het ijs te dun (alhoewel op sommige plaatsen toch een flinke 10 cm!), dus ook voor ons geen tochtje op de schaatsen tot in Bourbon-Lancy. Wel jammer, want ik heb mijn hockey-schaatsen van vroeger hierboven op de zolder staan. Maar onze buurtjes, de familie bever die in het bosje hiernaast woont, beleeft dolle pret op het ijs! Wel grappig om ze zo voorzichtig te zien schuifelen! Is koud aan de pootjes denk ik! Ze speuren naar wakke plekken in het ijs, op zoek naar water! Ja, ook voor de beestjes geen pretje die strenge winters! Dat het maar vlug lente wordt!

Maar hierbinnen is het lekker warm! Hot en spicy zelfs! We hebben dit weekend een Oosters weekend gepland voor Valentijn! De decoratie hangt er al, helemaal in Oosterse sferen, tot de bestekzakjes en menukaarten toe allemaal zelf gemaakt! Woorden die met liefde te maken hebben in het Chinees vertaald via Google vertaler! En dat op allerhande decoratie gebruikt! We hebben weer goed wat reservaties voor het ganse weekend (4 dagen aan een stuk!) en zullen dus weer weten wat doen! Maar één ding is zeker: in Bourgogne is er nog veel "love in the air" !!!

Op het menuutje: als voorgerecht een bordje Chinese Rivierkreeftjes op een bedje van prei en groenten gevolgd door een lekker Chinees tomatensoepje. Hoofdgerecht is een Aziatisch bordje: Nasi Goreng (rijstgerecht) met Eendeborst met mandarijn, Kip saté met Tjap Tjoy (groentenmix met bamboescheuten) Babi Pang Gang (zoetzure varkensblokjes) en Foe young Hai met garnalen (eiergerecht). Daarna de natuurlijk traditionele Franse kaasschotel die hier echt wel onmisbaar is! En als dessertje: Mango geflambeerd in saké, in een soepje van litchi's. Dat wordt dus smullen van begin tot einde he! En het is allemaal geweldig lekker! We zijn al een paar dagen aan het experimenteren en proeven! We zijn er helemaal klaar voor! Het zal hard werken worden, maar daar doen we het voor he! Ze zullen allemaal weer voldaan naar huis gaan! En vooral: met heel veel AMORE!!!

En dat wensen we jullie ook toe voor de laatse koude wintermaanden: heel veel warmte en Amore!! Liefs en groetjes! En tot de volgende! xxx

1 opmerking:

janny zei

ja wij houden ook niet van de kou,vandaar Portugal.Maar ik vind je toch wel dapper dat je naar buiten gaat om foto's te maken.Groeten aan Gerie en Herman,en jullie ook groeten van Piet en Janny,nu nog in Portugal.

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...