25-06-2011

Super weekje!!

Gisteren zijn we weer wat aan onze integratie gaan werken!! Het was petanque-tornooi in het dorp! Daar moesten we dus wel aan mee gaan doen! Het was een vriendschappelijk tornooi onder de dorpelingen, georganiseerd door de Comité des Fêts "Cressynergie"......en super gezellig!!! We hadden onze gasten Luc en Lydie meegenomen. Die hebben hier pas zelf een huis gekocht op 8 km van hier. En moesten dus ook wat Franse gewoontes bijgebracht worden he! ;-) Ze hebben er ook van genoten! Het was een avondje met plezier en vermaak voor jong en oud! Tussen 7 en 77 jaar werd er gespeeld! En iedereen deed zijn best! We werden onderverdeeld in ploegen, je wist dus niet vooraf met wie en tegen wie je zou gaan spelen. Perfect voor de integratie dus, en perfect voor de Franse taal!! Voor herhaling vatbaar!! Maar dat we hier in het dorp al goede vrienden hebben bewijzen al die potten confituur in mijn kast!! Gisterenochtend kreeg ik weer telefoon van de overbuurman! Alles Aalbessen die ik kon plukken mocht ik mee naar huis nemen!! Ik kwam dus thuis met 3 kg!! Flink geplukt he!! En ik ben dus mijn dagje weer begonnen met het maken van confituur! 9 potten had ik! Ik heb de buurman er ook eentje cadeau gedaan natuurlijk :-) Dat gaat weer smaken!!

En we hadden hier deze week ook een jong stel "honymooners". Paula en Coen uit Gouda waren net een weekje getrouwd! Een tropische strandvakantie als huwelijksreis zagen ze niet zitten, en dus zijn ze hier een paar dagen neergestreken! Coen zijn grote hobby is karpervissen, en nu met die 2 meren die wij er van dit jaar bij hebben, en de rivier in de tuin is hij ruimschoots aan zijn trekken gekomen!! Samen gingen ze 'savonds na het eten nog aan de meren vissen, of 's morgensvroeg voor het ontbijt al eens een keertje. En overdag lag Paula lekker in de hangmat te dromen en kon Coen onverstoord verder vissen in de rivier hier in de tuin! Iedereen content! Ze hebben er echt van genoten! Morgen trekken ze nog wat verder rond in Frankrijk! Ze willen nog langs de Chamagnestreek passeren en ze gaan nog langs de vele meren rond Verdun! Het vissen is dus nog niet gedaan!! ;-)


En wij genieten mee met onze gasten! De volgende 3 kamers zijn juist weer gearriveer en zitten te verbroederen op terras! Nu is het volle bak laden en lossen tot in september! Maar zo moet het ook he! We gaan er voor! We smeren de beentjes in, en in oktober is het onze beurt!! Joepie!!

Groetjes aan allen en tot schrijfs!! xxx

Eventjes ook een dikke merci aan alle vrienden en familie die ons moeder in België zo goed verder helpen!! MERCI xxxxx LOVe you!





Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...