16-06-2011

Jaarlijkse familie-reunie in Cressy!

Naar jaarlijkse gewoonte zijn onze zusjes Melis met moeder Melis en de schoonbroertjes weer naar Cressy afgezakt voor een weekendje rust! Jammer genoeg moesten we zus Agnes en schoonbroer André dit jaar missen wegens andere verplichtingen, maar we hopen ze volgend jaar weer te kunnen verwelkomen. We hebben jullie gemist maatjes!! En ook onze vrienden Sus en Erna waren er weer bij. Dat begint stilaan ook traditie te worden he! Die passeren hier altijd voor een paar dagjes vooraleer ze doortrekken naar het zuiden om daar nog wat gaan te fietsen! Maar de rest was dus wel op het appel! Ons moe met haar 82 jaren geniet nog steeds enorm van die weekendjes tussen haar kuikens!! Je ziet ze gewoon genieten als ze tussen haren hoop zit! En ze kan nog zo goed mee! Het is echt en kloeke dame! Het was zalig om ze hier weer tussen ons te hebben. We kijken weeral uit naar het volgende bezoekje!!

Ik heb me tussendoor weer goed geamuseerd met freubelen en knutselen. Mijn zon en maan zijn geglazuurd en gebakken, ik heb mijn "tuinmanneke" afgewerkt en ondertussen een beetje getekend en geoefend voor de opdracht voor het portret van Chubby , de hond, die ik ga schilderen. Dat is zo weer wat anders dan een koe he ;-) We blijven goed bezig!


En omdat mijn schoonfamilie een ECHTE koersfamilie is hadden ze weeral geluk dat zaterdag, ook naar jaarlijkse gewoonte de koers hier weer voor de deur passeerde he! En zelf zijn ze ook hun kilometerkes gaan malen! Een schoon ploegske bij elkaar, met een zeer fiere en trotse ploegleider in hun midden!!! ;-)

In België doet ons moe ook nog al haar boodschappen met de fiets. Maar hier klimt het te erg voor haar. Hier beperkt ze zich tot genieten van het zonnetje op het terras, haar boekje lezen naast de waterval (dat geluid vind ze zalig) en tussendoor eens rond den blok wandelen om de beentjes nog eens te strekken! Meer moet dat niet zijn he ;-)


Na het fietsen is het siësta in de zon! De meisjes lezen een boekje terwijl Giovanni de show steelt als badmeester en het "strand" schoon houdt! ;-) Merci he maatje!! ;-)

We hebben weer goed kunnen bijkletsen, jullie hebben jullie batterijtjes weer kunnen opladen, dus missie geslaagd voor allebei! Maar volgende keer wil ik toch die 2 anderen er ook weer bij hoor!

Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...