23-03-2010

Eindelijk lente!!!! ;-)

In de velden en bossen rondom ons huis staat alles volgezaaid met paasbloemen (narcissen)! het enige echt teken dat de lente in aantocht is! het was vandaag ook schitterend weer! we zijn deze morgend vroeg al vertrokken, samen met onze gasten Jos en Denise, om een mooie wandeling te maken! Jas aan, sjaal aan, maar onderweg zwierden we dat al snel uit!!! Veel te warm! De zon brandde volop!! Zaaaaaaalig gevoel! Cressy sur Somme staat ver bekend om zijn wandeling van de narcissen! Van heinde en verre komen de mensen naar hier afgezakt om paasbloemen te komen plukken of uitsteken! Elke dag stoppen er ik weet niet hoeveel auto's!
En als die mensen dat mogen, mag ik best ook wel enkele bollekes uitsteken om in mijn tuin te zetten he! het blijft dan toch in de buurt! Ik hoop dat binnen een paar jaar onze tuin ook vol staat rond pasen!!
Er kunnen er best wel wat gemist worden want het staat echt proppevol! Het is de eerste keer dat wij zelf de wandeling maken! Eindelijk, het is al onze derde lente hier, maar we hebben er nooit de tijd voor gehad om zelf eens op ontdekkingstocht te gaan naar die fameuze weiden en bossen vol narcissen waarover zoveel gepraat word. En het was echt de moeite!
Volgend jaar komen we zeker terug! En dan zet ik er weer een paar bij in mijn tuin he ;-)
Laat nu de lente maar volop losbarsten!!! Ik ben er klaar voor!

Geen opmerkingen:

Ze zijn er weer!!!!

  Elk jaar weer een feest!! De dag dag de koetjes weer buiten mogen.  Makes me so happy.  Welkom terug buurvrouwtjes. Blij dat jullie er wee...