26-02-2010

Die zijn we kwijt!!!!

Verleden jaar in februari is mijn neef Tom met zijn vrouw Nanda, zoon Stakke en een vriendje hier een weekje op vakantie geweest! Bij rommelwerken in de garage hadden we toen een ooievaar van plastic gevonden die de jongens met veel trots aan de overkant neerplantten, voorzien van kamp en al! Zodat hij 's nachts toch in zijn kamp kon gaan slapen he, het arm beestje. Wel, dat had hij deze nacht ook beter gedaan denk ik! Want toen wij, na een grellig nachtje stormweer met klappende luiken, huilende wind en kletterend water, deze morgend opstonden was hij spoorloos! Meegesleurd door de stroom die nu toch wel heel dicht tegen het terras kwam!!!

Ik was er niks gerust in, tot rond een uur of 11 de zon er door kwam en het water begon terug te trekken. Onze buurman woont hier al 87 jaar, en heeft ons gegarandeerd dat hier nooit water tot in huis gekomen is, maar zeg nooit nooit he! Dat dachten ze in Madeira misschien ook, tot vorige week! Maar we hebben onze voeten toch droog kunnen houden! Ondertussen is het al bijna een halve meter terug gezakt! Dus het komt helemaal goed! No worries!!! ;-)Dat is de tweede keer dat we hoog water meemaken hier, vorige keer was in maart 2008, maar toen kwam het zo hoog niet! Ja, een nat voorjaar..... maar we hebben wel altijd nen hele mooie zomer gekregen nadien, dus het zal wel opdrogen!! Ik maak me geen zorgen. Ik ben nog geen zandzakjes aan het vullen!
Met die sneeuw was ik blij dat we in een dal zaten en dus altijd met de wagen wegkonden, maar als je het water zo hoog ziet, zou je toch wel liever wat hoger wonen! Het zal ook nooit goed zijn he! ;-) Laat de zon maar komen nu!!! We zijn er aan toe!

Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...