16-01-2010

Was dit echt een volle week????

Amai, is dit echt een volle week geweest? De dagen zijn precies voorbij gevlogen!!! Als dat zo gaat blijven duren zitten we rap in 2011 denk ik! Maandag zijn we bij de buren hierboven onze nieuwjaarsborrel mogen gaan drinken, en we mochten ook meteen aanschuiven aan tafel ;-) Lief he! Het zijn Nederlanders die hier al een paar jaar wonen, samen met hun vrienden aan de overkant. Het zijn allemaal grote hondenliefhebbers (met de nadruk op grote!!) en dus voor mij als ook grote hondenliefhebber telkens een plezier om langs te lopen! Ze hebben er van vorig jaar een "pupje" bij dat nu ongeveer een maand of 8 is! Ne kerel zalle!! Die haalt deugenietenstreken uit! Maar ze is wel superlief!! En grote zus Heike, die kijkt en blaft en vind het allemaal best Ok zolang je haar maar rustig bij het vrouwke laat liggen. Ze is een beetje mensenschuw, maar ook wel heel lief! Het zijn prachtige beesten! Leonbergers. Ik heb mijn grote hondenhart weer eens even kunnen ophalen

We werden er rond een uur of 5 verwacht, het was toen nog goed licht! Maar we zijn te voet langs het pad achter het huis omhoog gegaan want er lag nog een flink pak sneeuw overal en bij Gerie en Herman in de straat komen geen strooiwagens, ze zitten een eindje uit het dorp weg! Laarsjes aan, zaklamp mee en wij op weg! Eigenlijk heel gezellig! Sporen zoeken in de sneeuw! We vinden er van vogels, herten, en volgens mij ook everzwijnen....We hebben deze week ook al een vos in de tuin gehad op zoek naar eten! Door die sneeuw vinden ze geen eten meer! Alles heeft honger!! En wij dus 's nachts ook weer met de zaklamp langs het pad naar beneden! Best wel spannend! Maar heel stil en rustig! Alleen het kraken van de sneeuw onder onze voeten.
En voor de rest amuseren we ons weer met verbouwen en timmeren! We hebben maandag de draad weer opgenomen na onze winterslaap ;-) De traphal van de privé-woning moest nog opgekuist worden. Daar wisten we niet goed waarnaartoe met het werk.... Nu hebben we er genoeg over nagedacht en hebben we de hamer in de hand genomen! Slopen die handel!!! Ik denk dat we elk al 100 keer ons hoofd gestoten hebben aan die lage trap, dus dat moet hoger worden! Ik denk dat hier vroeger dwergjes gewoond hebben of zo;-) En die lelijke muren moeten ook dringend weggewerkt worden, daar wordt je 's ochtends helemaal niet vrolijk van als je langs daar de trap naar beneden neemt! De beste oplossing is om er crepie tegen te zetten. Groffe bezetting meteen in een lichte kleur. Niet meer schilderen.... zo klaar! De rest van de muren en plafonds ga ik dan nadien allemaal schilderen.

Terwijl Eddy die traphal verder afwerkt ben ik bezig met het afschuren van al het houtwerk in de nachtgang van de hotelkamers. Dat is het enige stuk dat nog moet geschilderd worden! De kleuren vond ik van in het begin afschuwelijk, maar zoals u weet kan alles niet in 1 keer klaar zijn he! We hebben ook maar 2 handen!! Dus nu schuren als zot, en volgende week schilderen!!! Het MOET in januari klaar zijn heb ik mezelf voorgenomen, en belofte maakt schuld he! We weten dus nog goed wat doen!
Dit weekend hebben we even een break genomen om het restaurant open te houden. Maar vanaf morgen vliegen we er weer in! Met nieuwe moed! We zien het helemaal zitten en gaan er voor! Hopelijk kan ik jullie vlug foto's van het eindresultaat laten zien!
De groetjes en tot de volgende!!






Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...