31-10-2017

Herfstkleurenpallet

Afgelopen vrijdag ben ik er nog eens met de wandelclub op uit getrokken. Dat is één van mijn favoriete bezigheden in de rustige maanden: wandelen en genieten van de natuur en het prachtige landschap waarin wij hier wonen. En de prachtige koetjes natuurlijk he! Elke vrijdagnamiddag zijn we weg. De ene week een grote wandeling van rond de 15km en de andere week een kleinere van rond de 8km. Als we de kleine tour doen zijn we gewoonlijk met meer deelnemers. Maar als we de grote doen is het maar met een klein groepje. We stappen wel stevig door hoor!

 Ik ben altijd de jongste van de bende. Ook de enige niet-Franssprekende (gratis taalles). De meesten zijn al een tijdje op pensioen en aangezien het hier nergens vlak is, is die wandeling van 15 km toch wel pittig. Ik voel het ook goed aan mijn knoken als ik die grote mee gedaan heb. Maar, de voldoening nadien is zoveel groter! Het is echt genieten! En je komt hier bijna geen huis of auto tegen op die lange wandelingen! Midden in het bos of de velden!

We hebben ook een kleine mascotte die elke week weer mee gaat. Gippy, het hondje van Guy en Eliane loopt vrolijk het hele traject met ons mee. Af en toe moeten we haar eens opnemen als we eens een stukje over de weg  gaan, maar zij tippelt vrolijk met ons mee de ganse weg. En als we ergens te lang blijven stilstaan zal ze snel beginnen blaffen om ons weer in beweging te krijgen! Goeie trainer!
In het bos is het prachtig nu! Al die mooie herfstkleuren, en het ruikt zo lekker! De herfst en de lente zijn mijn 2 favorieten seizoenen! Misschien de herfst nog iets meer voor mij, omdat alles dan in rust gaat en we de stilte van de winter voelen naderen. In de lente is net alles aan het ontluiken en weten we dat de zomerdrukte er weer aan komt! Maar nu, totally ZEN!! Volledig in rustmodus! I love it!
En als ik dan zo nog eens een paar van die prachtige beesten op mijn weg krijg ben ik helemaal de koning te rijk! Het lijkt wel of ze het wisten dat ik nieuw studiemateriaal nodig had om deze winter weer mijn atelier in te kruipen en in de penseeltjes te vliegen! Hoofdje zit weeral vol inspiratie! Nu nog de tijd vinden om alles er uit te laten komen! Maar dat komt wel. Nog een hele winter te gaan!
Maar nu eerst genieten van alles rondom mij!
Heel veel groetjes en tot de volgende! Love you all. xxx

Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...