30-08-2014

Bijzondere ontmoetingen! How I love my job!!

Vandaag tijdens de middagservice stopt hier een man voor de deur met wel een heel opmerkelijk gevaarte achter hem! Een Catamaran.

 En natuurlijk, nieuwsgierig als ik ben, begin ik dan een praatje met de mensen, over naar waar naartoe ze op weg zijn met hun "boot". Hij bleek op weg naar Santander in Spanje, de Noordkust van Spanje vlakbij de Picos de l'Europe!  Daar vind volgende week de jeugdreeks van het Wereldkampioenschap Nacra 17 plaats. http://www.sailing.org/2014-ISAF-Worlds.php Dat is een nieuwe discipline in het varen met catamarans. Ze moeten bemand worden door een jongen en meisje als team! Gemengde teams dus. https://www.facebook.com/Nacra17 Dit team is een Zweeds Nationaal team van 19 jarigen dus! Wow! Tof! Ik was meteen helemaal mee! En deze meneer bleek een sappige verteller te zijn, dus het is een gezellige middagshift geworden! Hij had via de sport al de hele wereld afgereisd en had veel mooie verhalen te vertellen! Je zou het niet zeggen dat hij al 71 jaar was! Nog elke winter ging hij heel veel skieën, motorrijden met zijn Ducati, DOWNHILLEN met zijn fiets!!!! Ja watte!! Ge komt zo soms wat tegen he!! Echt plezant!
En wat ik zo tof vind, je moet eens kijken op die boot van die Zweden, hoe die heet!!!
TORNADO!!! Zo kennen wij er ook eentje he! En waar trekt die Tornado Tom naartoe eind september voor de Wereldbeker wielrennen? Precies ja, naar Noord-Spanje! Niet ver van Santander eigenlijk. Santander ligt aan de kust, Ponferrada ligt ietsje verder landinwaarts! ..... Ik ben niet bijgelovig, maar dit kan geen toeval zijn he!
Soms is de wereld zo klein! Die man was aan het vertellen, toen hij wist dat ik Belgische was, dat hij ooit zaken gedaan had (hij is ooit een groot zakenman geweest, dat hoorde je wel aan zijn verhalen!) met ene Meneer Emses uit Mol!!!  Dat zijn de oprichters van de Sibelco!! Dat is wel waar ik geboren ben he! De mannen van het wit zand! Waar zo'n onverwacht gesprek in een klein wegrestaurantje soms toch tot kan leiden he! Ik hou hiervan, van die kleine spontane dingen en fantastische ontmoetingen! This is why i love my job! Wie weet wat morgen brengt!??? Wait and see!!!

Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...