21-11-2012

Drukke maand november!!

 Sinds we van België weer thuisgekomen zijn hebben we nog niet veel stilgezeten! Een paar dagjes na onze thuiskomst onrganiseerde het Feestcomité van ons dorp een Halloweenparty!! Wij hadden een paar Belgische vrienden en hun kinderen uitgenodigd om er mee naar toe te gaan! Het is een heel gezellig avondje geworden! Op het gemakske aperitieven en rond 21u eten (tartiflette) en dan de beuk er in! Den dansvloer op! Al wie verkleed was, kreeg zijn aperitiefje gratis bij het binnenkomen! Er liepen wel een paar mooie exemplaren bij! En ook de kinderen van onze vrienden hadden hun best gedaan!  Wij zijn rond half 2  naar huis gekomen, want we kregen 's anderendaags eters op de middag, maar ik heb horen zeggen dat men nog vrolijk voortgedanst heeft tot in de vroege uurtjes!
 Op 4 november hebben wij dan zelf ons jaarlijks Pompoenenfeest weer gehouden! En zoals de traditie het wil hadden we weer heeeeel slecht weer! Regen regen regen!! Maar we hebben het niet aan ons hart laten komen! De marktkramers waren gelukkig wel gekomen, we hadden de grote tent van de gemeente weer opgesteld, zodat iedereen toch droog stond, en de fritjes en curryworsten en bitterballen gingen goed over de toonbank! Er is weer van deeg gesmuld en de gluhwein liep vrolijk binnen! We hadden dit jaar ook al veel grotere pompoenen dan vorig jaar! Vorig jaar was de zwaarste 16 kg, dat was dit jaar de 2e prijs. De zwaarste dit jaar was 47 kg!! Het kleinste pompoentje 134 gr. Die heeft een pakje meststoffen gekregen om hem moed te geven voor volgend jaar, de anderen kregen een korf gevuld met lekker eten en drinken! Een ganse dag gezellige sfeer onder vrienden en bekenden, ook veel nieuwe mensen mogen leren kennen en de avond afgesloten met 11 Italianen!! Wat wil je nog meer! Supertof dagje geweest!
 En nu het toch wat rustiger is dan in de zomer heb ik eindelijk nog eens tijd voor mijn hobby's gehad! Ik ben met de wandelclub nog eens een keertje op pad geweest! Dat was lang geleden, want vorige winter is het er bijna nooit van gekomen, en in de zomer heb ik daar zowiezo geen tijd voor. Het deed me nog eens deugd! We waren maar met een klein groepje, maar het was wel heel gezellig, en stralend goed weer!! Volle zon en vlot 15 graden!! Echt wandelweer dus! We vertrokken bij Gerard Champion aan zijn huis. En wat had hij op de brievenbus liggen.... een reuzenchampion!! Ik weet niet hoeveel kilo dat ding weegt, maar ik wist niet dat er zulke grote champions bestonden! Wat een joekel!!  Ik kwam weer met veel studiemateriaal thuis! Op deze mooie namiddag had ik het weer klaargespeeld om 130 foto's te maken van de mooie natuur en de koetjes die nu overal nog buiten staan! Ja ik weet het, gelukkig maar dat zot zijn geen zeer doet he  ;0))  Ik zou nogal afzien!!
Maar ik heb dus ondertussen ook mijn penseeltjes weer vanonder het zomerstof mogen halen! Joepie! Eentje heb ik al afgewerkt! Ik had in juni de potloodtekening al gemaakt, maar had tot nu toe nog de tijd niet gehad om er aan verder te werken! Maar nu is hij dus eindelijk klaar! Ik heb hem maar meteen eens laten keuren aan mijn buurvrouwtjes achter de tuin  ;0)) En ze zeiden dat het GOOEEEE was!!!  :0)) En zij kunnen het weten he!
Vorig weekend hadden we ons eerste mosselweekend van deze winter, en zoals elk jaar is dat weer een succes geworden! Onze mosseltjes worden door de mensen hier uit de buurt allemaal goed gesmaakt. Maar deze keer hadden we zelfs 2 kamers gasten die speciaal uit Nederland kwamen om de mosseltjes te komen eten! Als dat geen goede reclame is!! Op naar het volgende Mosselweekend dan weer. En dat wordt het weekend van 14-15 en 16 december! Als er in België, Amerika of China iemand zin in mosseltjes heeft, ge kunt dus nu uw ticket al boeken he, dan ben je er zeker bij!!  ;0)) Laat maar weten als ik een kamertje moet vrij houden!!  ;0))
 Groetjes en tot de volgende!! Love you all!!!!

2 opmerkingen:

Unknown zei

heeft de koe een nieuwe omlijsting gekregen??

Eddy en Greet Melis-Caeyers zei

dat was het laatste wat ik nog moest in orde brengen. De kader opknappen. Beter met die bruine omlijsting he! groetjes daar!

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...