30-07-2011

En het werd zomer !!

Ja, het werd zomer, en de gasten kwamen!! En het werd gezellig druk!! En dat is het nog altijd. De ganse maand al zitten de kamers helemaal vol, en elke avond hebben we in het restaurant een volle service te verzorgen!! We draaien met andere woorden op volle toeren!! En zo hoort het ook in de zomer he! Maar het is hier een gezellige boel en de gasten amuseren zich allemaal heel goed! We beleven weer gezellige avonden tussen nieuwe en oude bekenden! Gezelligheid troef, er wordt veel gelachen en plezier gemaakt en af en toe al eens heeeeel laat in ons bedje gekropen!! En vooral ook heel veel lekker gegeten en gedronken! Wat wil je nog meer in Bourgogne he :0) We hebben dit jaar ook al veel gezinnen met kinderen mogen ontvangen. En dat is altijd super natuurlijk! Die bengels zorgen voor de extra vrolijke noot! Leven in huis! We hebben in en rond ons huis dan ook allerlei dingen voorzien waarmee die "pagadders" zich kunnen bezig houden. En dat draait goed! We hebben er nog gene ene gezien die zich verveelde!! Zelfs niet als de zon ons een beetje in de steek liet, wat ze jammer genoeg dit jaar al eens durft te doen. Maar we laten het niet aan ons hart komen! Altijd Amusement, op terras in de zon of onder de tent!!! ;0)

Maar niet alleen de kleinsten hebben hier een hoop dingen te doen! Ook voor de "groten" is het hier fijn vertoeven! Fietsers komen hier dik aan hun trekken! Zowel voor klimmers al voor "vals platters" zijn hier veel mooie fietsroutes ter beschikking! Echt plat zoals in de Stille Kempen is het hier nergens, en om van terras naar terras te fietsen moet je hier ook al redelijk getraind zijn, maar het is hier zo mooi en rustig en verkeersarm, dat het echt een plezier is om hier met de fiets rond te bollen! Met de motor net hetzelfde! Je komt bijna geen verkeer tegen, en hier kan je nog niet zo slalommen tussen de flitspalen als in België! Die kom je hier raar of zelden tegen, dus je kan nog harder dan 50km/h bollen! Heel veel mooi bochtenwerk en puur natuur! Kunstenaars kunnen overal hun ezeltjes opstellen, want achter elke bocht vind je weer wel een mooi uitzicht of knappe koeienkop die je maar wat graag op doek wil vastleggen! Je raakt er niet op uitgekeken! Na je daguitstap kan je 's avonds nog eens nakaarten met de andere gasten, terwijl je een spelletje darts speelt op terras, met een lekker Belgisch biertje of een wijntje van de streek.....Waar wacht je nog op? Zal ik al een kamertje boeken voor volgend jaar?? ;0)

Wij hebben ons terrasje dit jaar mooi "aangekleed". Met dank aan Louise, die hier samen met mama, papa en de broer op vakantie was en op de markt de stof heeft helpen kiezen. We hebben ze samen opgehangen! Nog eens bedankt he Louiske!! Je was een super-stylliste!! ;0) Als de wind en de zon in de stof spelen geeft het een super-mooi effect! Heel fleurig en het voelt echt zomers aan! Je krijgt er nog meer een vakantie-gevoel van! En mijn gondeltjes die ik maakte voor valentijn dit jaar (thema Romance a Venice) doen dienst als tafeldecoratie nu.

En ik heb vorige week graag eens een uitzondering gemaakt om in juli toch eens van huis te gaan tussen het werken door. Normaal kom ik in de zomer van mijn erf niet af. Maar ik had een hele goed reden!!! Onze maatjes Bart en Marie zijn de trotse ouders geworden van zoontje Jules!! En daar moest ik toch eens naartoe he! Kijk eens wat een knap kereltje dat geworden is! (ja Bart, ik weet dat het juist de papa vroeger is ;0) ) Het bazeke eet goed, slaapt goed en wordt door die 2 fiere ouders dik in de watten gelegd! We wensen hen nog eens een hele dikke proficiat en alle geluk van de wereld met die kleine spruit! Geniet er van!! xxx

Zo luitjes, jullie zijn weer helemal bij! Ik ga nu weer in mijn werk vliegen se! Want vanavond gaan we weer voor de zoveelste full house van deze maand! Ik schrok echt toen ik zag dat het al de 30e juli is vandaag! We zitten al halfweg ons seizoen! Dit is de drukste zomer tot nu toe voor ons! We moeten in het restaurant dagelijks 10 tot 15 mensen weigeren omdat we ze gewoon niet meer kunnen zetten. En de kamers zitten elke dag helemaal vol, nog tot half september! Volgens mij gaat dat vakantieke in oktober heel veel deugd doen!! We kijken er al naar uit!

Maar nu tel ik eerst nog een paar dagen af, want binnenkort valt mijn zus hier weer over de drempel!! Dat wordt weer een fijn weerzien! Het is van de paasvakantie geleden nu! En nu ga ik snel nog even een belleke doen naar mijn moederke. Dat is ook al efkes geleden. Groetjes aan iedereen! We stellen het goed, druk druk druk, maar goed! Love you all!!!!

1 opmerking:

DEGOUZEL ELIANE zei

Super mignon ce petit JULES !
Gros câlins à ce petit bout d'chou !

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...