21-03-2011

Creatieve maandagen!!

Tegenwoordig als ik de kans heb, ga ik maandagnamiddag kleien bij Carl'Art op de berg! Superzalige ontspanning! Muziekje op de achtergrond, wijntje er bij, zoals vandaag in het zalig lentezonnetje.... Wat wil een mens nog meer he! Vorige week heb ik een eend gemaakt met een grappig hoedje op, en een hoedje met een bloem op om tegen de muur te hangen op terras! Ik was zelf eigenlijk best tevreden van het resultaat. En vandaag heb ik een mini-schildpad gemaakt! Ook om op ons privé-terras te zetten! Hebben we dan eindelijk toch een huisdier! ;-) Maar vandaag was ook 21 maart, de verjaardag van mijn vader. Die moeten we helaas al sinds 2002 missen, maar elk jaar als de lente begint denken we natuurlijk weer heel veel aan hem! Deze middag was ik als eerste cursist helemaal alleen op de berg, Carla was wat aan het rommelen, en terwijl ik daar zo alleen in het zonnetje met mijn homp klei zat, heb ik in een heel mooi intiem moment voor mijn vader iets gemaakt om op zijn graf te zetten, voor zijn verjaardag! Het was eigenlijk een zalig uurtje, dat ik daar helemaal alleen met hem en mijn klei op die berg zat! Hetgeen ik gemaakt heb kwam spontaan uit mijn handen.... een sober figuur met de handen naar omhoog gericht! Niets bijzonders, maar toch in de betekenis van vandaag heel speciaal! Ik koester het moment waarop ik dit gemaakt heb. Dit was mijn moment met mijn overleden vader op zi jn verjaardag. Volgende keer dat ik naar België kom zet ik het op zijn graf. Ik mis je nog steeds vader, je was een fijn mens! Ik zou je nu zo veel kunnen vertellen en laten zien! Was je er nu nog maar om samen met mij van mijn Frankrijk te genieten! Love you xxx

Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...