20-10-2010

Home sweet home!!

Vandaag is het hier lekker herfstweer! Een heerlijk zonnetje en een beetje wind. Het moment dus voor een herfstwandeling! Ik deze namiddag na het eten op stap met mijn kar, de bossen in, de velden door! Ik ben met een bomvolle kar thuisgekomen: kastanjes, bladeren in alle kleuren en vormen, noten, denappels, eikels..... allemaal decoratie voor de zaak! Daar ga ik mij morgen mee kunnen amuseren! Ze geven morgen ook heel goei weer, dus zet ik mij dan lekker op terras in de namiddag, in het zonnetje! Super!!
Maar onderweg kwam ik dus mijn Nederlandse bovenbuurvrouw tegen. Een heel trouwe blog-lezeres!! En die was zo blij dat ze me zag, omdat ik al zo lang niets meer op de blog geschreven had, ze had me ook nog niet gezien sinds onze thuiskomst! Ze was echt ongerust! Bij deze dus, lieve Gerie, mijn verontschuldigingen! Ik maak het meteen goed he, dat zie je ;-)
We zijn dus sinds een week terug thuis van onze vakantie. De laatste week in België hebben we genoten van het gezelschap van familie en vrienden! We hebben een poging gedaan om zo veel mogelijk volk te zien, maar iedereen persoonlijk opzoeken om te groeten is en blijft natuurlijk onmogelijk he! Bij deze dus een welgemeende sorry aan iedereen die we niet gezien hebben! Degenen die we wel gezien hebben zagen er allemaal heel goed uit! De kindjes groeien daar allemaal gelijk kolen!! Gelukkig krijgen we regelmatig foto's doorgestuurd zodat we ze blijven kennen! En we hebben ook een paar leuke café- en feestavondjes mogen meemaken!! Met andere woorden: weekje Belgique was weer geslaagd! Tot de volgende amigo's!!
En hier gaat alles ook weer zijn gewone gangetje! Vanaf zaterdagmiddag is het restaurant weer open, en vanaf zondag hadden we zelfs de eerste gasten alweer in de kamers! Tot deze morgend hadden we al enkele kamers verhuurd. Dus goed begonnen he! Ook in het restaurant komen de reservaties weer binnen, er staan al enkele feestjes geprogrammeerd in het najaar, en ik ben goed bezig met de organisatie van de kerstmarkt eind november! Net als vorig jaar gaan we het laatste weekend van november op de parking en terras een kerstmarkt organiseren, en dat vraagt wel enige voorbereiding natuurlijk!!
En ik zal de ongerustte mama's ook maar gerust stellen: wij zijn deze morgend onze auto zonder problemen gaan voltanken in Bourbon-Lancy! Geen file, geen lege pompen! Niks van datte! We zitten weer safe voor 1000km!!! Wat je op het Belgische nieuws te zien krijgt zijn absoluut geen beelden van hier in de buurt! Ik heb nog geen enkele betoging gezien, en we kunnen nog steeds vlot aan diesel en benzine geraken!! NO worries dus! Wij stellen het goed! Het zal meer in de grootsteden zijn, en vooral de westkust (waar wij op vakantie geweest zijn) wordt blijkbaar geteisterd door benzinetekort!
Zo schatjes! Nog eens mijn excuses voor het lange wachten op nieuws ;-) Nu we weer in de gewone alledaagse running zitten, zal het allemaal wel weer wat vlotter gaan verlopen he! Ik hou jullie op de hoogte!! Groetjes en tot schrijfs!!! xxx

Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...