22-10-2013

De werken hervat

 De herfst is een fantastisch seizoen! Wondermooie kleuren, nog zachte temperaturen om na te genieten op het terras en vooral.... verse paddestoelen recht uit het bos!!! Gene paniek, we plukken ze zelf niet!! Daarvoor kennen we er niet genoeg van, we zijn het hier nog niet beu he! Maar onze vrienden in het dorp kennen er veel van, als je dan nog niet zeker bent kan je ze altijd bij de apotheek binnen brengen om na te kijken, die kennen er alles van! En regelmatig krijgen wij van hen zo'n mandje toegestopt! Het zijn goede vrienden, dus we kunnen ze betrouwen!! We hebben er een lekker stukje ree bij klaargemaakt met een puree van spinazie met kastanjes, gegratineerd in de oven!!! Heerlijk!!!!
 En ondertussen zijn we ook onze verbouwingswerken weer gestart! We hebben een ingebouwde kast gemaakt in de hal, de muren helemaal opgeknapt en nieuwe schabben gemaakt! Hier heb je een voor en na, hopelijk zien jullie het verschil! Anders zou ik toch maar eens voor een brilleke gaan. ;0))
 Vandaag was het zoooo'n zalig weer buiten dat ik de deuren buiten ben gaan afschuren! In topje bij zomerse temperaturen!!! En dat einde oktober!!! Wat wil ne mens nog meer he?? Eddy is ondertussen binnen goed bezig geweest met de muren van de hall bij te werken. Plamuren en schuren dat het een lust is. Maar, beetje bij beetje komt alles in orde en staan de muren en plafond bijna klaar om geverfd te worden! En als dat gedaan is..... dan kunnen wij verhuizen!!!! Naar ons eigen huisje  ;0))) Me so happy!!!
Maar vooraleer ik muren en plafonds kan gaan schilderen, amuseer ik mij nog maar wat met schilderijtjes op doek! Het kon natuurlijk niet langer uitblijven he! Ik heb onze Rosse (onze eekhoorn die hier op terras nootjes komt eten!) eindelijk eens op doek vereeuwigd!!! Schattig beestje he!  Jullie zien, we amuseren ons hier weer goed! We zitten niet stil! Voorbije weekend hadden we weer ons eerste mosselweekend van deze winter, en we hebben 4 volle shiften afgewerkt! Een nieuw record gevestigd qua reservaties!!! Dus we zijn onze winter goed begonnen! Het zal weer rap terug lente zijn zo!! En dat is maar goed ook!  ;0))
Heel veel liefs en groetjes aan allen! Jullie kunnen stillekesaan weer beginnen aftellen want binnen precies 9 weken staan wij weer met onze voetjes op Belgische bodem!! Tzal weer rap nieuwjaar zijn!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja,eerst nog Kerst en Nieuwjaar en dan pas lente.
Ik ga mee aftellen!
Veel moed met de verbouwingswerken !
Liefs!xxx

Ze zijn er weer!!!!

  Elk jaar weer een feest!! De dag dag de koetjes weer buiten mogen.  Makes me so happy.  Welkom terug buurvrouwtjes. Blij dat jullie er wee...