18-09-2013

De drukste maand sinds onze start in 2008!

 Augustus 2013 zal bij ons bij blijven als de (voorlopig dan toch) drukste maand sinds het begin van ons nieuwe leven hier in 2008! Van waar al dat volk bleef komen weet ik niet, maar het was druk druk druk!! Maar zo hoort het ook he! Het zou erger zijn als we met onze vingers zitten te draaien en op volk zitten te wachten!
 We kregen weer geweldige gasten over de vloer waarmee we super gezellige avonden mochten beleven, en ook het restaurant draaide op volle toeren. Op sommige dagen misschien wel "over zijn toeren"! En dat heeft zo zijn gevolgen gehad! Voor ons... onze kaarskes zijn totaal uitgegaan op sommige dagen! Maar ....
 ... ook voor onze "Olga", het afwasmachine. Sinds het begin noem ik haar Olga, mijn Pools afwasmaatje  ;0)) En in augustus heeft Olga een weekje verlof genomen! Den deugeniet!! En zonder te vragen he!!! En wij hier maar als zotten rondvliegen tot 's nachts 1-2u om alles met de hand gedaan te krijgen, want... elke avond minimum 30 man op terras!!! Ze heeft ons 6 dagen ferm in de steek gelaten!! Gelukkig heb ik dan zo'n handig manneke in huis he! We hebben de stukken op internet kunnen vinden, besteld in Parijs, laten leveren in Autun (gelukkig is ons Frans er ook goed op vooruit gegaan!!) en toen was ze op een halve dag weer in orde! Hopelijk gaat ze nu weer een tijdje mee! De wisselstukken waren alleszins van veel betere kwaliteit dan degenen die wij er uit gehaald hebben! Tegenwoordig maken ze dat nog voor een jaar of 5 he. Afzetters! Maar, we zijn weer in de running! Gelukkig maar!
 Onze tuin stond er in augustus ook zo geweldig bij heerlijk badend in het zonlicht! We hebben nogal een zomer gehad he! Alle dagen volop zon! Genieten genieten genieten! Favoriete plek was absoluut de hangmat!!! Die heeft goed gediend dit jaar! Van daaruit heb je ook het mooiste zicht als de "koeientrein" weer passeert aan de overkant van de rivier! En ik haalde de tuin naar binnen met versgeplukte bloemen uit eigen tuin! Zalig toch!! De natuur is geweldig he!
En dat hebben we ook gemerkt aan al het fruit dat we uit de eigen tuin, of uit die van buren of vrienden mochten ontvangen!! Er staat weer massa's potten confituur in mijn koeling!!! Allemaal vers gemaakt!!! Mijn gastjes hebben nogal kunnen smullen! Pruimen, rode en gele, rode besjes, cavallon, braambessen..... ik heb alles in de jam gedraaid!!!  ;0)) Snoepen en genieten van al dat lekkers van moeder natuur!

Geen opmerkingen:

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...