18-04-2013

Gezinsuitbreiding bij de familie eekhoorn!!!

 Met enige trots kunnen we u onze drieling eekhoorn voorstellen! Sinds gisteren werden we meer geroezemoes gewaar op het terras. En het waren heel hevige "mannekes" deze keer, veel actiever dan de eekhoorns die we gewoonlijk krijgen. Bleek bij nader toezien nog dat ze een pak kleiner zijn ook. Toen was de conclusie snel gemaakt: Het zijn 3 jongskes die nu pas de nest verlaten hebben! Geweldig he! Het zijn 2 Roskes en ene donkere! En ze zorgen voor leven rond huis!! Echt ene plezier om ze bezig te zien!
Ze hebben ook de weg naar de voederpaal al goed gevonden, dus heb ik Eddy al op pad gestuurd om een grote "familiezak" hazelnoten te gaan halen! Er zit er altijd wel eentje te smikkelen! Ik heb nu enkel maar het probleem dat ik constant voor het raam of op terras sta met mijn camera, en dus echt niet aan het werk geraak! Zo mooi om naar te kijken! Maar, ik ga er vooral van genieten! 4 jaar geleden hebben we ook al eens een nestje van 4 gehad, en ze zijn zo snel groot! Ze blijven ook niet in het ouderlijk nest, dus we moeten ze koesteren zolang ze nog hier zijn. Hopelijk maken ze hun eigen nestje niet te ver van hier en komen ze nog eens geregeld goeiedag zeggen! Maar voor nu dus.... in de watten (lees nootjes) leggen en genieten!

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooi!Als jullie die eekhoorntjes zo goed blijven verzorgen zullen die daar zeker in de buurt blijven.
Liefs xxx

We beginnen aan ons seizoen

 De broertjes zijn weer hier geweest om een weekje te komen helpen klussen. Altijd fijn. We kunnen veel met ons 2, maar als die 2 beren er e...