05-02-2011

Drukke vrijdag!

Gisteren ben ik er weer met mijn wandelclubje op uit getrokken! We vertrokken dit maal in Marly s/Issy vlak bij Le Tauffrin. Heel mooie streek, waar wij ook de vijvers huren nu! We hebben echt in een grote boog rond de vijvers gewandeld! Bijzonder mooi! We passeerden langs het kasteel van Issy l'Eveque, en de grote burcht tussen Grury en Issy l'Eveque, we kwamen langs de gemeentelijke camping met de grote visvijver, en volgden een heel stuk van het moutainbikepad dat vanaf de camping vertrekt! Het was een pittige wandeling met hier en daar een stevige klim er i n! Ik voelde het goed in de benen na aankomst! Maar.... we hebben dan ook 12,5 km gestapt! Niet min he! En moet je weten dat ik de jongste van de bende ben! Ik ben dus wel flink trots op al mijn clubgenootjes!!
Gerard en Guy hadden de route uitgestippeld, zij hebben ook een stafkaart bij, dus we kunnen gerust zijn, we gaan niet verloren lopen;-) Ik weet soms niet waar ik me bevind! Als ze me daar alleen achterlaten in het midden van de bossen en velden geraak ik nooit meer alleen thuis! Voor hetzelfde geld kom ik in Santiago de Compostella uit! Want die wandelpaden lopen hier ook allemaal door de streek! Trouwe Man bijt hond kijkers zullen dit wel weten, want die zijn hier pas nog gepasseerd! Vanmorgen had ik nog een cake gebakken voor onze pittstop onderweg! We houden altijd even halt voor een natje en een droogje onderweg! De zelfgebakken cake viel in de smaak ;-) Joepie!!
Hier wandelen is echt een plezier! We wonen hier nu al sinds januari 2008, maar ik blijf steeds verwonderd kijken naar de schoonheid die ons hier omringt! Het landschap, de wijdse zichten, de natuur, het zonlicht.... het is allemaal prachtig! Ik hou echt van mijn nieuwe land!

En als je dan op je wandeling ook nog eens oog in oog komt te staan met 4 reeën op de loop, een heleboel mooie Charolais-koetjes, schapen en een pracht van een paard.... dan kan je dag helemaal niet meer stuk he! Genieten mannekes!!!

En dus na een uurjte rust in de zetel en een lekker maaltje tijdens mijn afwezigheid door mijn chef kok bereid, op naar onze eerste vergadering als actieve leden van het Comité de Fêtes van Cressy sur Somme! Eer moest een nieuwe naam, nieuw bestuur, president en vooral nieuwe leden en een nieuw programma voor dit jaar gekozen worden!! Een datum voor het dorpsfeest is vastgelegd op zondag 3 juli, thema : "De Middeleeuwen"! Dus alle goed ideeën zijn welkom voor een namiddag vol animatie voor jong en oud, maar ook voor een avondvullend programma!! Binnenkort komen we weer opnieuw samen, ondertussen moet iedereen thuis dus lekker brainstormen!! We gaan dan in het dorp ook overal weer schilderijen en kunstwerken in ijzer en keramiek etc opstellen, allemaal in het thema van de Middeleeuwen! Kunstenaars dus allemaal aan het werk zodat jullie werkjes tijdig hier geraken en tentoongesteld kunnen worden!!! Iedereen welkom!!




Geen opmerkingen:

Apéritif dînatoire voor de vrijwilligers

 Gisterenavond hebben wij in de feestzaal van ons dorp een apéritif dînatoire verzorgd voor de vrijwilligers die geholpen hebben bij de orga...