06-01-2021

Witte Kerst

 We hebben het onder ons tweetjes aan het stoveke hier heel gezellig gemaakt tijdens de feestdagen.

Maar toch voelde het maar vreemd dat we familie en vrienden moesten missen. Normaal brengen we de feestdagen altijd in Belgie door. Maar die corona is toch wel een dik egoistisch beestje he, om alles zo naar zijn hand te willen zetten. 

En dus hebben we de tafel mooi gedekt bij de kerstboom. Die Kerstboom stond trouwens voor de 1e keer in onze privé.  Normaal zet ik die in de zaak, omdat we toch altijd daar aan het werk zijn. Nu zitten we altijd in ons huisje, dus mocht het daar wel wat gezelliger zijn.

Gelukkig hadden we ne goeie chef-kok in huis he. We hebben samen gezellig gekookt en we hebben heerlijk gegeten. Met Kerst hadden we Ree met een puree van kastanjes, knolselder en boerekool. Heerlijk. En dan een lekker sausje met champignons er bij. Dat was echt genieten. En met oudjaar hebben we onszelf verwend met allemaal lekkere tapas met vis en fruits de mer.  Daar zeg ik ook nooit neen tegen. 

En om dat allemaal een beetje goed te verteren zijn we elke dag een mooie stevige wandeling gaan maken. We hebben hier voor de gasten verschillende boekjes met wandelcircuits uit de buurt liggen. En die wandelingen zijn we nu zelf aan het doen. Lijkt me straks ook superhandig als ik mijn gasten op pad wil sturen, als ik er zelf al geweest ben. Dan weet ik of het zwaar is, of niet. En of ze goed aangeduid zijn. Alles voor de gasten he. 

En zo kwamen we dit jaar op 2e Kerstdag op de Haut Folin en de Mont Beuvray terecht. Dat zijn de 2 hoogste bergen hier in de buurt. Allebei rond de 8 a 900 meter hoog. Ze liggen op een goeie 50km van ons verwijderd. En daar kwamen we in de sneeuw terecht. Toch nog een witte Kerst dus.

Ik ben eigenlijk geen fan van sneeuw. Je zal me niet gauw op een ski-vakantie tegen komen. En als het hier rond huis ligt vind ik het ook maar een smurrie.  Maar ik vind het wel prachtig mooi. Net als in een postkaart. En zeker hier boven op de bergen. We hebben er een prachtige, maar wel stevige wandeling gemaakt vanaan de voet van de Mont Beuvray tot boven op het topje.  Koud hebben we het niet gehad hoor! Maar we werden boven echt beloond voor onze inspanning. 

We zijn dan op de terugweg naar huis nog een rondje omgereden over de Haut Folin die nog net ietsje hoger gaat, en daar was het pak nog dikker.  Daar heb je dan ook langlaufpistes. En dat was er aan te zien. Er stonden heel veel auto's geparkeerd op de top en er liep best wel veel volk rond. Iedereen kwam een frisse neus halen tussen het feesten door. Heeft ons ook deugd gedaan. En dan nadien lekker aan ons stoveke. Leuke dag geweest.

En zo zijn wij de feestweek doorgekomen. Met lekker eten en drinken, huiselijke gezelligheid, en dat allemaal gecompenseerd met heel veel kilometers wandelen in prachtige natuur. Wat kan een mens nu nog meer verlangen he ? ( buiten de knuffels en warmte van familie en vrienden om je heen.)

We maken er hier onder ons 2 het beste van. En hopen dat ook voor jullie allemaal.  Dat 2021 een mooi, warm jaar mag worden. Met heel veel vriendschap, liefde en warmte voor elkaar. Een jaar waarin we mekaar niet meer hoeven te missen. Maar elkaar weer mogen zien en voelen. Een jaar vol gezelligheid..... Maar eerst nog even voorzichtig blijven en dat stomme virus kapot krijgen. Zodat we in de zomer weer mogen mogen. En alles weer normaal kan zijn. Ik wens het u allen toe. Xxx

HAPPY NEW YEAR xxx


Geen opmerkingen:

Joyeux anniversaire à nous

 Vandaag vieren we onze verjaardag. 1 Mei 2008 was de officiële opening van onze zaak. 17 jaar geleden!! Wat gaat het snel!! En zoveel gebeu...